کد خبر 111654
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
سوپراسپرت‌های ناشناخته در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

پرشین خودرو: نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ شاهد حضور محصولاتی سوپراسپرت و برقی از شرکت‌های ناشناخته بود که در نوع خود طراحی جالبی داشتند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، بیشترین صحبت در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ حول محصولاتی از شرکت‌هایی مانند بوگاتی، فراری و لامبورگینی بود. همه نام‌های بزرگی هستند که مطمئناً علاقه‌مندان دنیای خودرو با آن‌ها آشنایی کاملی دارند. اما زیبایی نمایشگاه ژنو این است که هنوز هم جایی برای شرکت‌های کمتر شناخته‌شده وجود دارد تا بتوانند محصولات جدید خود را معرفی کنند. در این‌جا با ۶ خودروی سوپراسپرت از شرکت‌های ناشناخته آشنا خواهیم شد که شایسته تقدیر هستند.

 

GFG کانگورو

 

سوپر اسپرت

 

اول از همه باید بدانید که GFG کانگورو یک خودروی تمام الکتریکی با ۴۸۳ اسب‌بخار قدرت است. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، کانگورو برای حرکت در انواع زمین‌های دشوار، چند میلی‌متر از زمین بالاتر می‌آید. برای افزایش ارتفاع سواری ۱۴۰ میلی‌متری این خودروی الکتریکی از زمین به ۲۶۰ میلی‌متر، راننده نیاز به کار چندان سختی ندارد؛ بلکه این کار تنها با فشار دادن یک دکمه انجام می‌شود.

 

پیئش مارک زیرو

 

سوپر اسپرت

 

همانند کانگورو، پیئش مارک زیرو (Piech Mark Zero) خودرویی کاملاً برقی در کلاس خود است که سیستم محرکه برقی آن بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال برخلاف کانگورو، زیرو مارک برای رانندگی در جاده‌های خاکی تولید نشده است. این شرکت پکیج باتری با نوع سلول کاملاً جدید به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند خودروی الکتریکی را طی زمانی کمتر از پنج دقیقه، به ۸۰ درصد ظرفیت باتری برساند. 

 

پوریتالیا برلینتا

 

سوپر اسپرت

 

سوپراسپرت پوریتالیا برلینتا (Puritalia Berlinetta) از سیستم محرکه با ۹۶۵ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این شرکت تنها ۱۵۰ نمونه از برلینتا خواهد ساخت، هرچند که باتوجه‌به مشخصات موردنظر مشتری و به‌صورت دستی ساخته می‌شوند. قیمت نسخه پایه پوریتالیا برلینتا از حدود ۶۲۵ هزار دلار آغاز خواهد شد.

 

آلماس موله کاستروزیونه آرتیجیانیل

 

سوپر اسپرت

 

Almas Mole Costruzione Artigianale می‌تواند یکی از محصولات دوست‌داشتنی در نمایشگاه ژنو امسال باشد؛ هرچند که شرکت سازنده نام بسیار سختی دارد و بهتر است آن را به اختصار Mole  صدا بزنیم. خودروی آلماس از صفر تا صد به‌صورت دست‌ساز توسط اومبرتو پالرمو و پائولو اسکودیری طراحی و ساخته شده است. کوپه سوپراسپرت ۴۷۳۰ میلی‌متر طول و ۱۹۸۰ میلی‌متر عرض دارد، درحالی‌که مشخصات پیشرانه آن نامشخص باقی مانده است.

 

هیسپانو سوییزا کارمن

 

سوپر اسپرت

 

ظاهر متفاوت و قدرت ۱،۰۰۵ اسب بخاری هیسپانو سویزا کارمن، آن را به یکی از برجسته‌ترین خودروهای نمایشگاه ژنو تبدیل کرد؛ صرف‌نظر از اینکه برخی ممکن است چندان ظاهر آن را دوست نداشته باشند. کوپه کارمن از سیستم محرکه تمام الکتریکی بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن با یک‌بار شارژ به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. گفته می‌شود هیسپانو سویزا کارمن می‌تواند در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. 

 

 جینتا Akula

 

سوپر اسپرت

 

جینتا Akula کوپه‌ای طراحی‌شده با ظاهر خودروهای سوپراسپرت قدیمی است. برخلاف سایر خودروهای موجود در این فهرست،  Akulaاز پیشرانه ۶ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت حدود ۶۰۰ اسب‌بخار و ۷۰۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. از دیگر نکات برجسته این مدل می‌توان به استفاده فراوان از قطعات فیبر کربن، بهبود آیرودینامیکی و قیمت حدود ۵۳۱ هزار دلار اشاره کرد.

کد خبر 111654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha