کد خبر 111659
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
كمیته مدیریت بحران شركت مترو راه اندازی شد

پرشین خودرو: مدیر عامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به راه اندازی كمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شركت مترو، گفت: ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی و نظارت بر اجرای طرح‌های ایمن سازی در سازه‌ها، تأسیسات و تجهیزات بخشی از مهمترین اهداف راه اندازی این كمیته به شمار می‌آید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی امام با بیان اینکه در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی این کمیته آغاز به کار کرده است،‌ افزود: مدیریت ریسک و مدیریت جامع بحران، کسب آمادگی‌های لازم در ابعاد سازماندهی، تأمین و تجهیز منابع و همچنین افزایش آستانه مقاومت و استمرار ارائه خدمات در شرایط اضطراری، مهمترین رویکردهای این کمیته محسوب می‌شود.

وی به ضرورت تصویب استانداردها، سطح‌بندی خطرات و ضوابط مدیریتی بحران و پدافند غیر عامل در خطوط مترو اشاره و خاطر نشان کرد: اعمال ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل در پروژه‌های زیرساخت شهری و لحاظ کردن آن در همه جوانب مطالعاتی، طراحی و اجرا بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که خطوط مترو از زیرساخت‌های بزرگ شهر به شمار می‌آید که روزانه جمعیت قابل توجهی از شهروندان را در نقاط مختلف جا‌به‌جا و خدمت رسانی می‌کند.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، مدیریت بحران در برگیرنده یکسری عملیات و اقدامات پیوسته و پویا جهت ایجاد هماهنگی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی ،مقابله، بازسازی و بازتوانی در حوادث است.

وی به تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی زیرمجموعه این کمیته اشاره و تصریح کرد: این کارگروه‌ها در راستای تدوین برنامه‌های مدون؛ برآورد بودجه سالانه را بر عهده دارند.

امام با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل صرفا با تجهیزات و امکانات موجود از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم جلوگیری می‌کند، افزود: کاهش پتانسیل خطر، ارائه کمک‌های درخور به هنگام ضرورت و بازگشت به وضعیت مناسب در راستای مدیریت بحران صورت می‌گیرد.

کد خبر 111659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha