کد خبر 111729
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
علت توقف 4 ساعته قطار گردشگری؟!

پرشین خودرو: کمیسیون سوانح شرکت راه‌آهن به زودی در مورد معطلی یک قطار گردشگری که از اندیمشک راهی بیشه شده بود و در ایستگاه چمسنگر با توقفی ۴.۵ ساعته روبرو شد تشکیل جلسه خواهد داد تا علل سانحه و نیز عوامل پیشامد مساله مشخص شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، به تازگی یک سفر گردشگری با بیش از ۱۰۰ مسافر که از اندیشمک راهی بیشه می‌شد بر اثر خرابی و بسته‌شدن خط در ایستگاه چمسنگر بیش از چهار ساعت از حرکت باز ماند و در نهایت پس از این میزان معطلی ایستگاه را ترک کرد. این قطار در خط ریلی جنوب حرکت می‌کرد و برنامه آن با هدف بازدید از خط آهن جنوب اجرا می‌شد و مسافران آن از سه روز قبل سفر خود را از تهران به مقصد خوزستان آغاز کرده بودند و قرار بود در برگشت، سفر با این قطار گردشگری که توقف‌های خاص مرتبط با جاذبه‌های راه‌آهن را دارد، تجربه کنند اما سفر آنها به دلیل اصلاح خط آهن، بنا به گفته مسؤولان آن و همچنین ناهماهنگی و نوع اولویت بندی نامناسب راه آهن برای قطارهای باری و محلی، در یک ایستگاه محلی که دسترسی و امکانات محدودی دارد، نیمه کاره ماند.

از نکات قابل تأمل در مورد این قطار گردشگری، ترک کردن قطار توسط لوکوموتیوران با طولانی‌شدن تأخیر و پایان ساعت کار بود.

زمانی که یک سانحه در هر ناحیه‌ای از راه‌آهن رخ می‌دهد کمیسیون سوانح تشکیل جلسه داده و با حضور مدیران مربوطه و کارشناسان آن ناحیه به منظور تشخیص علل سانحه اقدام می‌شود تا نظر نهایی در مورد علت سانحه مربوطه و یا قصورهای پیش آمده مشخص شود. در مورد این واقعه نیز به زودی کمیسیون سوانح راه‌آهن تشکیل جلسه خواهد داد تا علت سانحه مشخص شود و برای مسافران مشخص شود که به چه علت با توقفی چهار و نیم ساعته در خط ایستگاه چمسنگر مواجه شدند.

با توجه به نوع سفر قطارهای گردشگری به نظر می‌رسد که راه‌آهن باید با برنامه‌ریزی مدون نسبت به انجام مسافرت‌های متقاضیان اقدام کند تا بتواند در راستای هرچه بیشتر جذب گردشگر و نیز توسعه گردشگری در این بخش گام بردارد، به طور حتم وقوع چنین مسائلی تأثیر نامطلوبی در شرایط سفر برای مسافران خواهد داشت و حل این مسئله باید هرچه سریع‌تر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

کد خبر 111729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha