کد خبر 111735
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
تردد 4 میلیون و 452 هزار نفر از مرز مهران

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به آخرین آمار مربوط به تردد زائران در سال جاری گفت: در 11 ماهه گذشته چهار میلیون و 452 هزار و 818 نفر از مرز بین المللی مهران به عراق تردد کردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، نورالله دلخواه با بیان اینکه نیمی از این تردد مربوط به ایام اربعین امسال و مابقی نیز در طول سال انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد تردد، دو میلیون و 86 هزار و 856 نفر از مرز مهران خارج و مابقی نیز وارد کشور شده اند.

وی از افزایش سه و نیم درصدی تردد زائران از مرز مهران در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از این میزان تردد، دو میلیون و 870 هزار و 917 نفر مربوطه به ایرانیان و مابقی نیز مربوط به افراد خارجی بوده است.

دلخواه به ظرفیت خاص پایانه مرزی مهران در چگونگی تردد زائران و کامیون های تجاری اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت این پایانه برای تردد تنها 20 هزار زائر در نظر گرفته شده بود، این در حالی است که تنها در ایام اربعین امسال در یک شبانه روز بیش از 240 هزار نفر از مرز بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.
وی جابه جایی بیش از 12 برابر ظرفیت پایانه مرزی مهران را یکی از موفقیت‌های ناوگان حمل و نقل استان ایلام عنوان و بیان کرد: یکی از رکوردهای ماندگار ایام اربعین، ثبت تردد سه هزار و 100 دستگاه اتوبوس در روز بوده است که با توجه به تعداد و ظرفیت موجود استان به 250 عدد قابل قیاس نیست.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائرین عتبات عالیات است.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

کد خبر 111735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha