کد خبر 111780
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
همکاری چین و کره برای مقابله با آلودگی هوا

پرشین خودرو: کره جنوبی برای مقابله با آلودگی هوا قصد دارد از کمک فنی کشور چین بهره بگیرد. تلاش برای بارش باران مصنوعی بر فراز سئول پایتخت کره جنوبی یکی از همکاری های مشترک دو کشور است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، کره جنوبی در هفته های اخیر به شدت با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و صنعتی شدن شدید این کشور آسیب های زیادی به محیط زیست وارد کرده است.


یکی از فناوری های نوظهوری که به مقابله با آلودگی هوا کمک می کند، بارش باران مصنوعی است. چین در زمینه استفاده از این فناوری پیشرفت های محسوسی داشته و از این روش برای کاهش آلودگی هوا در برخی شهرهای پرجمعیت خود نیز بهره گرفته است.

چین و کره جنوبی تنها کشورهایی نیستند که تلاش‌هایی را در این زمینه آغاز کرده اند. هند و تایلند نیز با همکاری یکدیگر به دنبال استفاده از فناوری بارش باران مصنوعی هستند. بارورسازی ابرها و آب پاشی بر روی آنها با استفاده از هلکوپتر از جمله اجزای این طرح است که موجب بارش باران شده و می تواند میزان آلاینده های زیست محیطی را در شهرهای بزرگ کمتر کند.

در سئول میزان ذرات آلاینده محیط زیست 5 تا 10 برابر بیشتر از حد مجاز است. این ذرات کوچک که از مو باریک تر هستند با ورود به ریه ها بیماری های خطرناکی را موجب می شوند. هنوز جزئیات فنی این همکاری مشخص نشده است.

کد خبر 111780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha