وعده دولت برای افزایش خودروهای گشتی پلیس محقق نشد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه وعده آقای نوبخت مبنی بر اضافه شدن گشت‌های پلیس راهور هنوز محقق نشده، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۱۶۰ نفر بیشتر در تصادفات فوت کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در همایش همیاران پلیس در مدرسه شهیدان آقامحمدی و شیرین در جمع خبرنگاران با اشاره به کشته شدن بیش از 1300 نفر در تصادفات نوروزی سال 97 اظهار کرد: این تعداد کشته نسبت به سال قبل آن 18.5 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات نوروزی سال 97 سرعت و سبقت غیرمجاز و خواب‌آلودگی راننده بود از رانندگان خواست نسبت به رعایت این موارد در حین رانندگی در ایام نوروزی پیش‌رو توجه بیشتری داشته باشند.
 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وعده آقای نوبخت درباره افزایش خودروهای گشت پلیس راهور محقق شده یا خیر، گفت: این اتفاق هنوز صورت نگرفته است؛ یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم، مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بحث تصادفات و تلفات جاده‌ای است که متأسفانه امسال نسبت به سال گذشته، 160 نفر بیشتر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که نسبت به سال قبل حدود یک درصد افزایش داشته است.


هادیانفر افزود: از دولت می‌خواهیم با پشتیبانی جدی و حمایت از سایر دستگاه‌های مسئول مانند وزارت راه، وزارت بهداشت و صداوسیما، عزم و برنامه جدی برای کاهش تصادفات و تلفات رانندگی اجرایی کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه نیازمند به حمایت دولت هستیم، یادآور شد: برای نظام جمهوری اسلامی خوب نیست که سالانه بیش از 14 هزار نفر در جاده‌های کشور فوت کنند و 315 هزار نفر مجروح شوند، خانواده بخش زیادی از این افراد به خاطر فوت پدر یا مادر از هستی ساقط می‌شوند و بیشتر مجروحان سوانح رانندگی نیز منتج به معلولیت‌های دائمی می‌شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم میزان تصادفات و تلفات سوانح رانندگی را به حداقل ممکن برسانیم و نظارت‌های هوشمند و سیستمی پلیس را افزایش دهیم. خیلی به دنبال ایجاد اصطکاک بین پلیس و مردم و جریمه کردن مردم نیستیم و امیدواریم کمپین‌هایی برای روز بدون حادثه و کشته در سوانح رانندگی ایجاد شود.

هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هماهنگی با وزارت بهداشت برای تسریع در رسیدن مصدومان سوانح رانندگی به مراکز درمانی ایجاد شده، متذکر شد: تقریبا 46 درصد کشتهشدگان سوانح رانندگی در حین انتقال به مراکز درمانی و برخی از آنها در حین درمان جان خود را از دست می‌دهند. جلساتی با وزیر بهداشت و رئیس اورژانس کشور برگزار کردیم و تفاهمنامه‌ای آماده شده است، وزیر بهداشت این اراده را دارد که با اجرای این تفاهمنامه در کشور، میزان خسارت در انتقال مجروحان سوانح رانندگی و در مراکز درمانی به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 111814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha