قول مساعد وزیر صنعت برای تامین نیاز خودروسازان تا اردیبهشت 98

پرشین خودرو: عدم تامین برخی قطعات خاص عامل اصلی افت تولید خودروسازان در ماههای اخیر بوده که با قول مساعد وزیر صنعت و معدن مبنی بر تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان تا اردیبهشت سال آینده، انتظار می رود مشکلی در روند تولید شرکتها ظرف این مدت ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با وجود فروش فوری خودروسازان و اختصاص سهم 20 درصدی از تولیدات هر روزه شرکتها برای عرضه در بازار، همچنان قیمت ها در بازار آن گونه که انتظار می رود افت نداشته است هر چند اخبار بازار خودرو حکایت از افت 2 تا 5 میلیونی قیمت برخی از خودروها در بازار دارد اما متاسفانه در این مدت جهش قیمتی که به خصوص در نیمه دوم بهمن ماه در بازار خودرو ایجاد شد هنوز به نرخ مورد انتظار و قیمت واقعی بازنگشته است.

در همین حال روند کنونی بازار نشان می دهد که با وجود رکود حاکم بر بازار، همچنان تقاضای کاذب، مانع از کاهش جدی قیمت ها در بازار خودرو است و افزایش عرضه هم تاکنون نتوانسته تاثیر زیادی بر قیمت ها در بازار بگذارد.

در چنین شرایطی بود که انتظار می رفت با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات باری از دوش بازار برداشته شده و با تحویل هزاران خودرو مشتریان، شاهد آرامشی در بازار باشیم متاسفانه عدم هماهنگی در تصمیمات مانع از هر گونه گام عملی در ترخیص این خودروها شده و با وجود مصوبات و ابلاغ بخش نامه ها تا این لحظه که عطش تقاضا در بازار خودرو کمی فروکش کرده همچنان هیچ خودرویی ترخیص نشده است.

حال در وضعیتی که برخی پیش بینی ها حاکی بر تاثیر ورود خودروهای دپو شده بر نیاز بازار خودرو دارد، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان می کند که در اوضاع فعلی ورود خودروهای دپو شده در گمرکات نیز نیاز بازار خودرو را تامین نمی کند.

 



به گفته عبدالله رضیان عدم تامین برخی قطعات خاص عامل اصلی افت تولید خودروسازان در ماههای اخیر بوده که با قول مساعد وزیر صنعت و معدن مبنی بر تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان تا اردیبهشت سال آینده، انتظار می رود مشکلی در روند تولید شرکتها ظرف این مدت ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با توجه به اعلام آمادگی وزارت دفاع جهت همکاری با قطعه سازان برای تولید برخی از قطعات خاص و رفع موانع تولید در شرکتهای خودروسازی تصریح می کند: علاوه بر آمادگی وزارت دفاع، پیشنهاداتی هم در این راستا به شرکتهای دانش بنیان شده که مورد موافقت قرار گرفته است اما در این جریان مهم نرخ تولید است که بعید است بتوانند نیاز روز شرکتهای خودروسازی را تامین کنند.

رضیان به خبرنگار پرشین خودرو گفت: به طور قطع انجام مطالعات کارشناسی و فراهم کردن زیر ساخت ها برای تامین و تولید برخی قطعات خاص توسط وزارت دفاع زمانبر است و به سادگی و به سرعت ممکن نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حداقل 6 ماه تا یک سال زمان نیاز است تا ساخت قطعات با همکاری وزارت دفاع عملیاتی شده و جریان تولید خودروسازان به شرایط مناسب و نرمال گذشته بازگردد.

کد خبر 111824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha