کد خبر 111843
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
 امنیت بوئینگ 737 در کانون توجهات قرار گرفت

پرشین خودرو: دومین سقوط هواپیمای بوئینگ مدل 737 در اتیوپی که روز گذشته (یکشنبه) و ماه ها پس از حادثه مرگبار سقوط هواپیما در اندونزی رخ داد، توجهات را به مسائل امنیتی این نوع از هواپیمای پرفروش آمریکایی جلب کرده است.

به گزارش پرشین خودرو اخبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) در گزارش خود افزود: هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8، متعلق به خطوط هواپیمایی اتیوپی که به مقصد نایروبی حرکت می کرد دقایقی پس از پرواز از فرودگاه آدیس آبابا سقوط کرد که در این حادثه همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
همین مدل از هواپیمای شرکت آمریکایی بوئینگ اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.

به نوشته رویترز، هنوز ابهاماتی درباره چرایی سقوط هواپیمای متعلق به شرکت «لاین ایر» اندونزی وجود دارد و مقامات و کارشناسان مسائل امنیتی گفته اند هنوز بسیار زود است که بتوان ارتباطی بین این دو حادثه برقرار کرد.
شرکت بوئینگ هنوز به سئوالات درباره علت سقوط هواپیمای 737 مکس 8 در روز یکشنبه پاسخی نداده اما این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده که تیم فنی را برای ارائه کمک های لازم به محل سقوط اعزام خواهد کرد.
در هفته های متعاقب سقوط هواپیمای شرکت لاین ایر اندونزی سهام شرکت بوئینگ 12 درصد کاهش یافت اما این شرکت بار دیگر توانست ارزش از دست رفته سهام خود را بدست آورد و روز جمعه ارزش سهام این شرکت به 422 .45 دلار رسید که 18 درصد بیشتر از قبل از حادثه 28 اکتبر سقوط هواپیما در اندونزی بود.
بوئینگ 737 مکس تازه ترین مدل هواپیمای جت ساخت شرکت بوئینگ مناسب برای مسافربری است که چند دهه قدمت دارد و پولسازترین محصول بزرگترین شرکت سازنده هواپیما در جهان است که با رقبایی از هواپیمای نوع 'اس ای 320 نئوی' شرکت ایرباس رقابت می کند.
«مارکر روزنکر» رئیس ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا گفت: این دو سانحه فاجعه بار «بسیار غیرعادی» است و با توجه به اینکه هر دو هواپیما بالافاصله پس از بلند شدن از زمین سقوط کرده اند شباهت های گسترده ای داشته اند.
وی افزود: در حالیکه هنوز مشخص نیست که آیا بین این دو سانحه رابطه مستقیمی وجود دارد یا نه، اما این اتفاق مساله ای غیرعادی برای امنیت سازمان هواپیمایی محسوب می شود و به تحقیقات فوری نیاز دارد.
«اسکات هامیلتون» تحلیلگر مسائل حمل ونقل هوایی درباره مقایسه بین این دو سانحه بویژه تا قبل از پیدا شدن جعبه سیاه این هواپیماها هشدار داده است.
رویترز نوشت: با این حال بروز این سانحه هوایی، درست چند روز قبل از برنامه ریزی شرکت بوئینگ برای رونمایی از یک مدل جدید هواپیمای خود فشارهای جدیدی را بر این شرکت وارد کرده است.
یکشنبه گذشته بوئینگ اعلام کرد که مراسم رونمایی از هواپیمای '777 ایکس' خود را که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به تعویق انداخته است.
مسئولان این شرکت گفتند که بر «پشتیبانی» از شرکت هواپیمایی اتیوپی متمرکز شده اند و به دنبال «فرصتی برای رونمایی از هواپیمای جدید در آینده هستند.»
بدنبال سانحه سقوط هواپیمای شرکت «لاین ایر» اندونزی، شرکت بوئینگ با انتقادهای از سوی اتحادیه خلبانان آمریکا مواجه شد.
بوئینگ اکنون با شکایت هایی از سوی خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای لاین ایر مواجه است که از جمله آن پنج پرونده در دادگاه فدرال در ایالت ایلینوی است که بوئینگ در شیکاگو بزرگترین شهر آن دفتر دارد.
'سی ان ان مانی' (بخش اقتصادی شبکه خبری سی ان ان) نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت: بروز دو سانحه هوایی هواپیمای شرکت بوئینگ امنیت هواپیمای ساخت این شرکت را با ابهاماتی مواجه کرده است.
این گزارش افزود: علت این دو سانحه هنوز در دست بررسی است و بوئینگ توضیحی درباره ارتباط احتمالی این دو حادثه نداده و شباهت های آن می تواند تصادفی باشد.
این گزارش افزود: تصمیم مقام های چینی برای توقف پرواز هواپیماهای '737 مکس' ضربه ای مهلک به شرکت هواپیمایی بوئینگ محسوب می شود.

کد خبر 111843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha