پژو 301 سال 99 به تولید انبوه می رسد

پرشین خودرو: خودروسازان برای افزایش تولید و کنترل قیمت و عرضه محصولاتی جدید هیچ راهی جزء افزایش عمق ساخت داخل ندارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیرعامل شرکت ساپکو در نشست خبری انجمن قطعه سازان ایران، از برنامه ریزی برای دستیابی به عمق ساخت داخل در محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت: ظرف 3 سال آینده، 30 درصد عمق ساخت داخل تولیدات ایران خودرو را افزایش خواهیم داد.

حسین نجاری که نشست خبری پایان سال انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران سخن می گفت، افزود: با توسعه ساخت داخل به ایجاد تعادل و بهبود کیفیت و توسعه صادرات در حوزه قطعه سازی کمک شایانی خواهیم کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی ساپكو برای کاهش 10 درصدی ارزبری در تولیدات در سال 98 خبر داد و تصریح کرد: این کاهش ارزبری سالیانه تا رسیدن به بیشترین عمق ساخت داخل ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: خودروسازان برای افزایش تولید و کنترل قیمت و عرضه محصولاتی جدید هیچ راهی جزء افزایش عمق ساخت داخل ندارند.

مدیر عامل ساپکو با اشاره به لزوم خودکفایی در تولید، از تلاش ساپکو برای خوکفایی در تولید قطعات برق و الکترونیک خبر داد و گفت: ساپکو تمام تمرکز خود بر این گذاشته تا خودکفایی در تولید این قطعات را افزایش دهد.

نجاری با اشاره به اینکه برای حفظ و بقای صنعت خودرو راهی جزء توسعه کیفی ساخت داخل نداریم، اذعان داشت : میانگین خودکفایی قطعات در ساپکو را از 68 درصد را به بالای 85 درصد خواهیم رساند.

 



مدیر عامل ساپکو در ادامه از آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال ۹۸ خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها از سال 99 پژو 301 به تولید انبوه خواهد رسید.

نجاری اظهار داشت: تاکنون برای تولید پژو 301 حدود 50 تا 60 درصد قراردادهای قطعه سازان منعقد شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از هر فرد، نهاد نظامی و غیرنظامی که توانایی ساخت قطعات داشته باشد استقبال می‌کنیم، گفت: تمام بحث ما این است که همه باید توانایی تولید داشته باشند و هر کسی مدعی باشد می‌تواند قطعه بسازد، درب ساپکو به روی قطعه سازان باز است.

قرارداد 7 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو برای تولید پژو 301 / 60 درصد قراردادهای قطعه سازان برای تولید 301 منعقد شد

وی در ادامه با اشاره به قرارداد 3 جانبه برای تولید پژو 301 گفت: در جریان تولید پژو 301 قرار داد 3 جانبه ای در حدود 7 هزار میلیارد تومان بین ساپکو ، ایکاپ و قطعه سازان منعقد گردید اما برای خودکفایی 100 درصدی الباقی قرارداد با سازندگان را در 3 ماهه اول سال 98 منعقد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس به قراردادهای منعقد شده، شرکت پژو نمی‌تواند مانع کار تولید پژو 301 شود، تاکید کرد: طرف قرارداد قطعه سازان برای تولید این خودرو، ایران خودرو است و بر این اساس ۶۰ درصد قطعات نیز داخلی سازی شده است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در ادامه با توجه به آخرین روند پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان از اختصاص 1300 میلیارد تومان از کل 2 هزار میلیارد تومان سهم ایران خودرو به واحدهای قطعه سازی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال کل مبلغ 2000 میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شود.

همچنین دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در آخربن نشست خبری انجمن قطعه سازان ضمن ارائه گزارشی از اوضاع قطعه سازان ، سال 97 را سالی پر از فراز و نشیب برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور دانست و گفت: ازابتدای امسال تاکنون انجمن قطعه سازان در بیش از 75 جلسه ای که با وزارتخانه های صنعت و معدن، کشور، سازمان برنامه و بودجه، شورای تامین استان تهران و بسیاری از نهادهای اجرایی و امنیتی داشته همواره به 2 موضوع مهم نقدینگی با هدف حفظ تیراژ تولید و افزایش قیمت تمرکز داشت که در نهایت نتایج این جلسات منجر به تصویب اختصاص 11 هزار میلیارد تسهیلات ارزی و ریالی به صنعت خودرو و قطعه سازی گردید.

مازیار بیگلو با توجه به آغاز تخصیص بخشی از تسهیلات 4 هزار میلیارد تومان از تسهیلات 11 هزار میلیاردی به قطعه سازان گفت: تاکنون 85 درصد از تسهیلات 4 هزار میلیاردی محقق و به حدود 700 قطعه ساز این تسهیلات پرداخت شده است.

 



وی در ادامه با توجه به پی گیری طولانی قطعه سازان برای حل مشکل قیمت خودرو به موضوع حذف شورای رقابت از جریان قیمت گذاری خودرو پرداخت و تاکید کرد: با کنار رفتن شورای رقابت از مضوع قیمت گذاری و تعیین مبنای قیمت گذاری در حاشیه بازار، افزایش قیمت خودرو محرز بود اما در دو هفته گذشته تاکنون با اجرای این راهکار و افزایش تولید و عرضه خودروسازان، افت قیمت و مدیریت قیمت در بازار خودرو عملی شد.

خودکفایی و کاهش ضریب ارزبری در دستور کار قطعه سازان قرار گرفت

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین مهمترین برنامه سال آینده قطعه سازان را تمرکز بر 3 موضوع مهم اعلام کرد و افزود: در سال 98 با تمرکز بر 3 موضوع خودکفایی، افزایش تیراژ و ثبت سفارش بدون انتقال ارز، تلاش می کنیم تا قیمت خودرو را تثبیت کنیم.

وی کاهش ضریب ارزبری در تولید خودروها را مهمترین گام در مسیر خودکفایی عنوان کرد و گفت: با توجه به موضوع افزایش تیراژ تولید معتقدیم تا زمانی که تیراژ تولید افزایش نیابد مدیریت قیمت نیز در بازار رخ نخواهد داد.


درخواست برای رفع ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای قطعه سازان

بیگلو در ادامه با اشاره به موضوع مهم واردات بدون انتقال ارز، از وزارت صمت و بانک مرکزی خواست تا با باز نمودن جریان ثبت سفارش بدون انتقال ارز، موجب کمک به افزایش تیراژ تولید خودروسازان و قطعه سازان شوند.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بانک مرکزی در سال آینده با مشکل تولید و تامین قطعات مواجه نخواهیم شد.

وی همچنین بخشی از مشکل قطعه سازان را در سال آینده تامین مواد اولیه خارجی عنوان کرد و افزود: در صورت عدم تامین مواد اولیه خارجی که حدود 20 تا 30 درصد تولید قطعه سازان را شامل می شود در تولید تمام خودروها تاثیر خواهد گذاشته و تولید آنها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بازگشت 70 هزار کارگر معلق به شرکت های قطعه سازی / پیشنهاد ارائه مواد اولیه داخلی با قیمت یارانه ای

دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه تامین مواد اولیه داخلی را بخش دیگری از موانع تولید قطعه سازان اعلام کرد و گفت: تعیین قیمت مواد اولیه داخلی بر اساس نرخ ارز روش بسیار اشتباهی است که موجب مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است از این رو تاکنون پیشنهاداتی ارائه شده تا مواد اولیه داخلی به قطعه سازان با قیمت یارانه ای اختصاص داده شود.

بیگلو همچنین از بازگشت حدود 70 هزار نیروی تعلیق شده شرکتهای قطعه سازی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در صورت ادامه جریان تولید به بالای 2 هزار دستگاه در روز این روند ادامه یابد و تعداد بیشتری کارگران معلق مجدد مشغول به کار شوند.

تحقق رکورد 2500 دستگاهی سایپا تا پایان امسال / دولت باید 2000 میلیارد تومان دیگر به 2 شرکت ایران خودرو و سایپا تزریق کند

در ادامه این نشست معصوم نجفیان، مدیرعامل سازه گستر و رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: تا پایان امسال رکورد تولید روزانه 2500 دستگاه خودرو را در سایپا خواهیم زد.

وی همچنین افزایش تولید و فروش و کاهش ارزبری را از مهمترین برنامه های سایپا برای سال 98 اعلام کرد و گفت: موتور محرک گروه خودروسازی سایپا با حضور مدیرعامل جدید سایپا سرعت گرفته است و امید است با عملیاتی شدن موضوع خودکفایی تداوم افزایش تیراژ در سال آینده نیز در این گروه محقق شود.

برنامه تولید 700 هزار دستگاهی سایپا در سال 98

رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه برنامه تولید گروه سایپا را تولید 700 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 550 هزار دستگاه محصولات داخلی خواهد بود.

نجفیان همچنین از تحقق 85 تا 90 درصدی پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان خبر داد و گفت: با اختصاص این تسهیلات بخش مهم مطالبات 120 روزه قطعه سازان پرداخت شده است.

وی افزود: امید است با حمایت دولت و ادامه تزریق نقدینگی شاهد توسعه محصولات جدید در سال 98 در گروه خودروسازی سایپا باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به ادامه روند افزایش مطالبات خودروسازان دولت باید حداقل 2 هزار میلیارد تومان دیگر نیز به دو شرکت تزریق کند تا تولید پیوسته ای را در این شرکتها شاهد باشیم.

25 هزار خودرو دارای نقص قطعه سایپا را به زودی تکمیل می کنیم/ پراید و تیبا دارای بیشترین نقص قطعه

مدیر عامل سازه گستر سایپا در ادامه از رفع نقص و تکمیل تمامی خودروهای تولیدی سال 97 گروه سایپا خبر داد و گفت: هم اکنون 20 تا 25 هزار خودرو تولید سال 89 است که دارای بیشترین نقص قطعه هستند که عمده آنها مربوط به قطعات های تک مربوط به دو خودرو پراید و تیبا است که تلاش می کنیم در تعطیلات نوروزی نیز این تعداد خودروهای تولید سال ۹۸ را تکمیل کنیم.

کد خبر 111878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha