باید ثبت سفارش خودرو برای دلالان غیرممکن شود

پرشین خودرو: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ثبت سفارشات باید به گونه ای تنظیم شود که فقط مصرف کننده واقعی آن را انجام داده و ثبت برای دلالان غیرممکن شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت،  طیبه سیاوشی شاه عنایتی در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 اسفند) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه نوروز نماد صلح، آشتی، گفت وگو و همدلی است، گفت: مسئولان کشوری با رفع مشکلات مردم و تدابیر، اوضاع و احوال این ایام جشن نوروز را بر کام مردم شیرین سازند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم ریاست محترم جدید قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی خویش که برتری قسط و عدل در جامعه و پیشگیری از جرم بوده، موفق شود، افزود: همچنان که مقام معظم رهبری بر ناتاثیرپذیری از حب و بغض ها و جوسازی های سیاسی تاکید کرده اند، آفت این قوه سیاست زدگی و سلیقه گرایی است، لذا امید می رود که این دو مهم از قوه قضائیه رخ بربندد و در مردم احساس امنیت، آرامش و قانونگرایی تقویت شود.

وی ادامه داد: اقتضا دارد برای تقویت جایگاه قضا هر چند تفکیک قوای نسبی در قانون اساسی لحاظ شده، با همکاری قوای دیگر برای تحقق ماموریت های ذاتی قوه قضائیه راهکارهای اجرایی مطلوب تری پیدا کنند که پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت زندانیان، مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، همکاری های قضایی بین المللی بدون تردید با مساعدت و همدلی تمامی نهادهای اجرایی و قوای مقننه و مجریه میسر است.

سیاوشی ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام رئیسی ارسال لایحه تامین امنیت زنان به مجلس را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در پیشبرد دیپلماسی خصوصاً تعاملات مثبت و موثر با جهان به ویژه اتحادیه اروپا موفق عمل کرده است، اظهار داشت: انتظار این است اکنون تنش زدایی و توسعه روابط با کشورهای منطقه را به طور جدی در دستور کار خویش قرار دهد تا بتوانیم از مزیت های منطقه ای به نحو موثرتری در جهت ارتقای منافع ملی، پیشرفت کشور و رفاه مردم استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید تلاش کرد سفر رئیس جمهور به عراق موجبات یک روابط پرثمر را فراهم کند و انتظار می رود که گسترش روابط اقتصادی با عراق بیشتر شود، مسلماً این کشور نباید دوستان زمان بحران خود را به فراموشی بسپارد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری شاهد افزایش مراجعات به دلیل نارضایتی از وضعیت خودرو بوده ام، ادامه داد: سیاستگذاری های غلط از سوی وزارت صمت و ورود واسطه گران و دلالان در این صنعت، باعث بروز این مشکل شده و همچنان که همه می دانند زمان تحویل خودروی برخی متقاضیان سال 96 بوده، سالی بدون نوسانات ارزی اما هنوز خودرو به آنها تحویل داده نشده است، به دلیل بهانه نوسانات ارزی، بنابراین باید خودروهای باقیمانده در گمرک در سریعترین زمان ممکن ترخیص شود.

سیاوشی تاکید کرد: بخش هایی که تعارض منافع دارند، باید مستقل شوند تا تنظیم بازار رخ دهد، چرا که امکانپذیر نیست یک دستگاه هم قیمت گذار و هم سهامدار باشد و هم مجوز داده و هم بر عرضه خود نظارت کند.


وی با بیان اینکه ثبت سفارش ها باید به گونه ای تنظیم شود که فقط مصرف کننده واقعی آن را انجام دهد، افزود: ثبت سفارش باید برای دلالان غیرممکن باشد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در سال های اخیر با تفسیر نادرست از اصل 44 قانون اساسی، راه بر خصوصی سازی های غیرمتعارف باز شده تا جایی که این روند حوزه هایی چون آموزش و پرورش و آموزش عالی را به شدت تحت سلطه مسائل مالی و اقتصادی درآورده و جنبه فرهنگی را کمرنگ کرده است، تصریح کرد: در بحث آموزش عالی گسترش مافیای کنکور از پیامدهای مهم خصوصی سازی است که در این پروسه دانش آموز باهوش بی پول که نمی تواند پولی برای کلاس ها و کتاب های کنکور پرداخت کند، به دانشگاه خوب راه پیدا نخواهد کرد، لذا در این راستا طرح برخی نمایندگان مبنی بر ممنوعیت تبلیغ کلاس های خصوصی کنگور و مدارس غیرانتفاعی از رسانه ملی و پیامک های تبلیغاتی در نوبت صحن قرار دارد که امید است هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد./

کد خبر 111880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha