کد خبر 111929
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
تثبیت قیمت برای بلیت‌های نوروزی قطار

پرشین خودرو: معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه در حوزه بلیت‌های نوروزی قطار سال ۹۸ هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته قرار است تا قطارهای حومه‌ای به‌زودی زیرمجموعه شرکت راه‌آهن باشند.

به گزارش پرشین خودرو ، سید حسن موسوی امروز در نشست خبری در محل ایستگاه راه‌آهن تهران که به مناسبت بهره‌برداری از قطارهای ۵ ستاره شرکت نورالرضا برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن از دولت درخواست کرده است تا برای تأمین قطعات یدکی ناوگان مسافری ارز دولتی تخصیص یابد تصریح کرد: شرکت راه‌آهن از دولت درخواست کرده است تا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین قطعات یدکی بخش مسافری انجام شود و این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مطرح‌شده و ما منتظر تأیید آن از سوی هیئت دولت هستیم.


وی بابیان اینکه ۳۰ میلیون دلار حجم کل هزینه ارزی است که باید به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای قطعات یدکی ارائه شود افزود: البته سیاست راه‌آهن آن است که از متخصصان و صنعت گران بومی برای نوسازی و بازسازی ناوگان‌ها استفاده کند و این موضوع همچنان مورد پیگیری است و ما تلاش می‌کنیم تا از تولیدکنندگان داخلی حمایت ویژه‌ای صورت گیرد.

موسوی به ورود قطارهای ۵ ستاره به ناوگان مسافری اشاره کرد و گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری با توجه به افزایش قطار‌ها، همگام با آن برند قطار‌های ۵ ستاره را نیز از آن خود کنند زیرا قطار‌های ۵ ستاره باکیفیت بسیار مطلوب نسبت به قطار‌های ۴ ستاره و ۳ ستاره مسافران را جابه‌جا می‌کنند و این اقدام یکی از سیاست‌های همواره مورد تأیید در راه‌آهن است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد:در بخش مسافری شاهد ارتقاء کمیت و کیفیت در جابه‌جایی مسافران هستیم بااینکه تعدادی از ناوگان بالای ۳۰ سال عمر را (۴۵ تا ۵۵) از رده خارج کرده‌ایم بازهم امسال شاهد رشد ۱۳.۸ درصدی جابه‌جایی مسافران از طریق ریل هستیم.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۲۷ میلیون نفر مسافر در شبکه ریلی کشور جابه‌جاشده است افزود: جابه‌جایی با قطار نسبت به سال گذشته رشد ۱۳.۸ درصدی داشته و در بخش حومه‌ای ۱۹.۸ درصد و در بخش بین‌شهری ۱۱.۷ درصد رشد کرده است.

موسوی برنامه‌های شرکت راه‌آهن برای ارتقا کیفیت را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: ارتقای کیفیت ناوگان با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو است و در این بخش با شرکت‌ها صحبت شده تا بدون افزایش تسهیلات نسبت به نوسازی و بازسازی ناوگان خود اقدام کنند.

وی بابیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد که توانسته‌ایم در حوزه خدمت‌رسانی با کشور‌های پیشرفته و همسایه رقابت‌های خوبی داشته باشیم، افزود: این پیشرفت‌ها در حالی صورت گرفته است که ما به‌اندازه خروج ناوگان ورود ناوگان نو نداشته‌ایم، اما برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مسافران، رتبه‌بندی‌های شرکت‌ها افزایش‌یافته است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از تقسیم‌بندی قطارها به ۵ ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره و ۲ ستاره بر اساس مطالعات ناوگا‌ن‌ها، خدمات راهوری، مسافری و تجهیزات خبر داد و گفت:امسال در ایام پیک نوروز و برای اولین بار نوع قطار و ستاره‌های آن در سایت راه‌آهن درج‌شده و مسافران می‌توانند بعد از خرید بلیت قطارها، نوع قطار، تعداد ستاره‌ها و امکانات بارگزاری شده در بخش خدماتی و مسافری مطلع شوند.

موسوی افزود: هدف ما آن است که بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، قطار‌ها در شرکت‌های حمل‌ونقلی ۵ ستاره، ۴ ستاره و قطار‌های ۶ تخته ۲ ستاره و ۳ ستاره را افزایش دهیم.

وی به سفرهای نوروزی و برنامه‌ریزی‌های شرکت راه‌آهن برای خدمت‌رسانی به مسافران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سال ۱۳۹۴ هیچ افزایش قیمتی در ارائه بلیت نوروزی صورت نخواهد گرفت البته در تیرماه امسال قیمت بلیت قطار‌ها ۱۰ درصد افزایش‌یافت و صحبت‌هایی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شده تا در ایام پیک نوروز هیچ‌کدام از مسیر‌های ریلی افزایش قیمت نداشته باشند.

موسوی در پایان به قطار‌های حومه‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس تکلیف برنامه ششم که توسط راه‌آهن تهیه‌شده کار‌های کارشناسی انجام‌شده و در کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های دولت مطرح‌شده است که شرکت قطار‌های حومه‌ای زیرمجموعه راه‌آهن شوند و در شرکت راه‌آهن خطوط مستقل حومه‌ای جهت ساماندهی این حوزه ایجاد شوند.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: با توجه به استقبال ویژه مسافران از خطوط قطار‌های حومه‌ای این اقدام مطرح‌شده که بعد از ابلاغ اساسنامه آن اجرایی می‌شود و بودجه آن نیز اعتبارات ملی و اعتبارات درآمد هزینه‌ای تأمین خواهد شد.

کد خبر 111929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha