کد خبر 111930
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
اختصاص 1500 دستگاه اتوبوس برای‌ نوروز

پرشین خودرو: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از ‌تکمیل تقاطع غیر همسطح بتنی سه‌راهی سیمان در محور امام رضا(ع) همزمان با آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: روزانه ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در استان تهران آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: طرح ترافیک نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

* آماده‌سازی جاده‌ها برای نوروز و رفع نقاط پرحادثه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به موقعیت ویژه پایتخت در سفرهای نوروزی اظهار داشت: درصد بالایی از سفرهای نورزی از/به استان تهران انجام می‌شود و این نظارت و عملکرد مناسب و دقیق را می‌طلبد.

وی‌ به برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست مشترک با هدف مدیریت و ارتقاء ایمنی سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت:‌ با هدف کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی محورها، رفع نقاط پرحادثه‌ جاده‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از چند ماه قبل، برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی تأکید کرد: ایمنی کاربران جاده،‌ افزایش سطح کیفی سفرهای جاده‌ای و پاسخگویی مناسب به کاربران در ایام نوروز توسط مرکز مدیریت راه‌ها، اولویت اصلی‌ اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران است‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: بهسازی و آماده‌سازی جاده‌ها برای ایام نوروز با انجام کارهایی نظیر‌ بهسازی آسفالت و گاردریل‌ها، خط‌کشی محورها، شناسایی نقاط پرتصادف و اصلاح هندسی این نقاط، نصب جداکننده‌های جاده‌ای، تسطیح جاده‌ها و شانه‌سازی‌، ترمیم و به‌روز‌سازی علائم و تابلو‌های ایمنی و‌ نصب‌ روشنایی راه‌ها و بازرسی دوربین‌های کنترل سرعت انجام شد.

نوروزی ادامه داد:‌ گشت‌ها و کشیک‌های راهداری در ایام نوروز آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند، همچنین مرکز مدیریت راه‌ها در استان تهران آماده پاسخگویی آخرین وضعیت جاده‌ها به کاربران جاده است.

* تمرکز نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در نوروز

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات‌دهی مجتمع‌‌های خدماتی-رفاهی در ایام نوروز نظارت می‌شود، اضافه کرد: به‌دلیل حجم بالای تردد در این استان و ترافیک سفرهای نوروزی، رسیدگی به مجتمع‌های خدماتی-رفاهی‌ در محورهای منتهی به استان تهران هم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم با افزایش کنترل و نظارت‌‌ بر معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی جاده‌ها و خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی، شرایط مناسبی برای سفرهای نوروزی فراهم شود.

 

اتوبوس

 

 

 

* نظارت بر ناوگان در راستای جلوگیری از حمل‌ کالای خطرناک

وی با بیان اینکه‌ نظارت بر پایانه‌های مسافری بیهقی، شرق، جنوب‌ و پایانه غرب افزایش یافته است، بیان کرد: برای ایام نوروز یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه در استان تهران آماده خدمات دهی است.


نوروزی تأکید کرد: در راستای آماده‌سازی خود برای ایام نوروز و به منظور افزایش کیفیت خدمات‌ به مسافران نوروز، کنترل و نظارت معاینه فنی ناوگان، رعایت اصول بهداشتی و نظافت داخل اتوبوس‌ها و آراستگی و لباس فرم رانندگان‌ در دستور کار بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اضافه کرد: تلاش کرد‌یم بهسازی ورودی و خروجی پایانه‌ها برای نوروز انجام شود، همچنین ‌موضوع نظارت بر انبارهای شرکت‌های تعاونی، ‌برخورد با مسافرگیری خارج از پایانه‌ها، زمان توقف اتوبوس‌ها در سکوهای سوار شدن مسافر و حرکت طبق برنامه زمان‌بندی ‌در ایام نوروز ‌انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم با افزایش نظارت و در راستای ارتقاء ایمنی مسافران، موضوع حمل کالا توسط اتوبوس‌‌ها نظارت شود تا‌ از حمل احتمالی هرگونه مواد خطرناک و ناایمن توسط ناوگان حمل و نقل مسافر، جلوگیری شود.

* ظرفیت صندلی اتوبوس‌‌ها برای نوروز ‌هنوز تکمیل نشده است

نوروزی با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها برای ایام نوروز در برخی روزها صندلی خالی دارند، بیان کرد: پیش‌فروش بلیت نوروزی ناوگان حمل و نقل مسافری جاده‌ای از ۱۲ اسفند به دو صورت اینترنتی و حضوری از طریق پایانه‌ها و دفاتر شرکت‌های تعاونی در سطح شهر آغاز شده است و کماکان ادامه دارد.

*تکمیل ‌تقاطع غیرهمسطح‌ سه راه سیمان/ ترافیک محور امام رضا(ع) کمتر می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه ‌تقاطع غیر همسطح بتنی سه راهی سیمان واقع در محور تهران به پاکدشت آماده افتتاح است، گفت: تکمیل این تقاطع موجب سرعت بخشیدن و سهولت عبور و مرور در دو حوزه درون‌شهری و برون شهری و روان‌ شدن ‌ترافیک در بزرگراه امام رضا (ع)‌ ‌است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته محور امام رضا(ع)‌ تعریض و بهسازی شد اما عدم تعریض‌ پل، منجر به پیدایش گره ترافیکی بر روی پل شده بود.

نوروزی اضافه کرد: تعریض این پل به همراه احداث دسترسی‌ها و رمپ منتهی به میدان غنی‌آباد موجب رفع گلوگاه ترافیکی در محل پل، اصلاح هندسی مسیرهای تقاطع‌‌، ‌تأمین دسترسی مناسب به مراکز خدماتی و برقراری توازن مسیرهای متقاطع‌ می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم در راستای ارتقاء ایمنی بیشتر، این تقاطع غیرهمسطح برای ایام نوروز به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 111930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha