کد خبر 111939
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
پیش بینی یاتا از حمل و نقل باری هوایی در آینده

پرشین خودرو: انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیش‌بینی سالیانه رشد حمل و نقل را در بازار باربری هوایی تا ۲ درصد کاهش داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، یاتا انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیش‌بینی سالیانه رشد حمل و نقل را در بازار باربری هوایی تا 2 درصد کاهش داد و دلیل آن را تنش های تجاری، برگزیت و بیانیه های ضد جهانی شدن دانست .

این مقدار کمتر از پیش‌بینی قبلی 3.7 درصد رشد حمل و نقل هوایی باری است که در دسامبر منتشر شد. به این ترتیب خطوط هوایی بیشتر متکی به درآمد پروازهای مسافربری خود خواهند بود .
الکساندر دی جونیاک، مدیر کل یاتا در یک کنفرانس باربری هوایی در سنگاپور گفت:« پیشرفت فضای سیاسی جهان به نفع ما نیست» .
فعالیت اقتصادی ضعیف در جهان و اعتماد مشتریان باعث 1.8 درصد کاهش حمل و نقل باری جهان در ژانویه شد که بدترین عملکرد ماهیانه طی سه سال گذشته بود .
در 2018 حمل و نقل هوایی باربری 3.5 درصد رشد داشت که بسیار پایین‌تر از رشد 9.7 درصدی در 2017 بود .

 

یاتا


خطوط هوایی آسیا نقشی قابل توجه در باربری هوایی دارند و حدود 40 درصد بازار جهان را در اختیار گرفته‌اند، چون این منطقه یک قطب تولیدی و تجارت الکترونیک است .
یاتا هفته گذشته اعلام کرد تقاضا در آسیا 3.6 درصد در ژانویه کاهش یافته است که دلیل آن شرایط ضعیف تولید برای صادرکنندگان منطقه ، درگیری‌های ادامه دار تجاری و کندی اقتصاد چین است .
اندرو هردمن، مدیر کل انجمن خطوط هوایی آسیا پسیفیک گفت:« تجارت الکترونیک همچنان قوی باقی مانده ولی کندشدن سفارش صادرات، کل تقاضای باربری را پایین آورده است» .
وی اظهارداشت سه ماهه اول سال جاری از دیدگاه اقتصاد کلان ضعیف بوده است ولی این شرایط در ادامه سال بستگی به تنش های تجاری و حل و فصل شدن یا ادامه داشتن آنها دارد .
کاتای پسیفیک ایرویز، ایر چاینا و سینگاپور ایرویز در بین 10 خط هوایی باربری برتر دنیا قرار دارند. هر سه این خطوط هوایی کاهش تقاضا را طی ژانویه نشان داده‌اند.

کد خبر 111939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha