کد خبر 111964
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
گازسوزهای فولکس‌واگن در یک قاب

پرشین خودرو: این 18 خودروی فولکس واگن با قابلیت رانندگی کاملا برابر با خودروهای بنزینی و دیزلی، علاوه بر مخزن گاز طبیعی، مجهز به باک بنزین هستند. این گزینه موجب شده تا علاوه بر امکان طی مسافت بیشتر در حالت سوخت گاز، خودرو از سوخت معمولی بنزین در حال اضطراری بهره ببرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، زمان زیادی از "رسوایی دیزلی" در دنیای خودرو می‌گذرد و خودروسازان آلمانی به عنوان سرمنشاء این رویداد تلاش گسترده‌ای در کسب اعتبار دوباره محصولات و ایجاد وجهه مناسب از خود دارند. با این اوصاف بنزین و دیزل هنوز هم سوخت‌های غالب حمل و نقل در آلمان هستند و تنها 5 درصد از سبد سوختی حمل و نقل این کشور را سوخت‌های جایگزین تشکیل می‌دهد. از دیگر سو، بیودیزل، برق، LPG و CNG در شمار سوخت‌های جایگزین قرار می‌گیرند تا آلمان را برای دستیابی به کاهش مصرف انرژی، مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای یاری دهند.

افزایش سهم گاز در سبد مصرف سوخت حمل و نقل آلمان

اگرچه سهم CNG در سبد سوختی آلمان، در سال 2017 تنها نیم درصد عنوان شد، اما اینک دولت فدرال آلمان، حمایت از طرحی را آغاز کرده که تا سال 2020 سهم سوختCNG را در حوزه حمل و نقل را به 4 درصد خواهد رساند. این در حالیست که آلمان از واردکنندگان گاز CNG محسوب می‌شود و طبیعی است که استفاده از منابع سوخت الکتریکی برایش جذاب‌تر باشد.
در این طرح، آژانس انرژی آلمان (DENA) همراه با خودروسازان، شرکت‌های پخش سوخت، جایگاه‌های سوخت‌رسانی و بخش حمل و نقل همکاری می‌کند.
در راستای چنین طرح و سیاست‌هایی، گروه خودروسازی فولکس‌واگن، 18 مدل از خودروهای شخصی کوچک و متوسط با سوخت گاز طبیعی را -با شعار حرکت پاک‌تر،حرکت ارزان‌تر- را به بازار خودرو آلمان و دیگر کشورهای اروپایی عرضه کرده است. ایتالیا و سوئد از جمله کشورهای علاقه‌مند به سوخت‌های CNG بوده و آلمان در توسعه فناوری‌هایش روی این کشورها حساب می‌کند.

 

خودرو

 

این 18 خودروی فولکس واگن با قابلیت رانندگی کاملا برابر با خودروهای بنزینی و دیزلی، علاوه بر مخزن گاز طبیعی، مجهز به باک بنزین هستند. این گزینه موجب شده تا علاوه بر امکان طی مسافت بیشتر در حالت سوخت گاز، خودرو از سوخت معمولی بنزین در حال اضطراری بهره ببرد.
فولکس‌واگن، در راستای تشویق مشتریان خود، این خودروها را در هر دو نسخه گازسوز و بنزین سوز به یک قیمت به بازار ارائه می‌کند. در حالیکه در سال‌های گذشته همواره تفاوت قیمتی بیش از 2000 یورو برای خودرو گازسوز نسبت به بنزین سوز وجود داشت و تمایز بزرگی برای انتخاب مشتریان محسوب می‌شد.

افزایش سهم گاز در سبد مصرف سوخت حمل و نقل آلمان
همین سیاست در ارائه خودروهای گازسوز، موجب شده تا علاوه بر امکان طی مسافت بیشتر در حالت سوخت گاز، خودرو از سوخت معمولی بنزین در حال اضطراری بهره ببرد. در این بخش با خودروهای مطرح گازسوز فولکس‌واگن آشنا خواهیم شد.


گلف بلو موشن TGI


فولکس واگن گلف "بلو موشن TGI" به قوای محرکه گازسوز مجهز شده است. این خودرو به عنوان محصولی ویژه در حوزه خودروهای متوسط چهار در(ب) و با دو مدل "ترندلاین" و "کامفورت‌لاین" به بازار ارائه شده است. موتور 81 کیلوواتی TGI به صورت انتخابی با یک گیربکس دستی 6 دنده یا 7 دنده دوکلاچه‌ی DSG همخوانی دارد.


فولکس‌واگن پولو
 

خودرو

 

فولکس‌واگن پولو به عنوان یک خودروی جادار در میان خودروی کوچک (کامپکت) شرکت فولکس‌واگن معروف شده و با یک طراحی جذاب با فضای داخلی عالی همراه با تجهیزات کمک‌راننده پیشرفته به عنوان یکی از بهترین خودروهای کلاس کامپکت شناخته می‌شود. نسل ششم این خودرو به یک موتور 1 لیتری گازسوز با توان 66 کیلووات (90 اسب‌بخار) مجهز شده و علاوه بر تجهیزات استاندارد، مجهز به سیستم‌های خودران، نمایشگر هدآپ، سامانه ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص عابر پیاده است.


اکو آپ


فولکس "اکوآپ" با طراحی کاملا جمع و جور و سیستم طی مسافت با گاز طبیعی یک انتخاب عالی برای تردد در ترافیک شهری محسوب می‌شود. این خودرو نیز به صورت دو و چهار در عرضه می‌شود.


فولکس کدی
 

خودرویی با انعطاف بالا، فضای داخلی کاربردی و مصرفی بسیار اقتصادی که از سوخت گاز استفاده می‌کند. فولکس "کدی" علاوه بر حمل بارهای سبک شهری، یک خودروی خانوادگی با 7 صندلی و وسیله‌ای مناسب جهت مسافرت‌های برون شهری است. این خودرو نیز با توجه به سفارش مشتریان با یک گیربکس دستی 6 سرعته یا 7 دنده دوکلاچه DSG ارائه خواهد شد.

آئودی A3 جی-ترون


خودروی A3 مجهز به یک موتور گازسوز 81 کیلووات (110 اسب‌بخار) و گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 دنده "اس- ترونیک" است.


آئودی A4 آوانت جی-ترون
 

خودرو

 


این خودرو با فضای بیشتر، شکل و شمایلی لوکس‌، انعطاف و چابکی بیشتر از برادر کوچکتر خود A3 به بازار عرضه شد. آئودی برای A4 آوانت از یک موتور 2 لیتری توربو بهره می‌برد تا با توان 125 کیلووات (140 اسب‌بخار) به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای سواری گازسوز، در رقابت با موتورهای دیزل و بنزینی، قابلیت رانندگی برابر یا حتی بهتر برای راننده و سرنشینان را رقم بزند.


آئودی A5 اسپورت جی-ترون
 

خودرو

 


آخرین مدل از خودروهای گازسوز شرکت آئودی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن محسوب می‌شود. خودرو با طراحی اسپورت و تجهیزات داخلی لوکس زیبا از آب درآمده و از یک موتور گازسوز 2 لیتری با توان 125 کیلووات (170 اسب‌بخار) بهره می‌برد.
 

اشکودا اُکتاویا G- تک

 

اشکودا

 

 

بعد از ارائه مدل‌های متفاوت اُکتاویا، شرکت اشکودا از گروه خودروسازی فولکس‌واگن، این خودرو را مجهز به یک موتور گازسوز کرد. این خودروی جمع و جور (کامپکت) با یک موتور 1.4 لیتر توربو، توانی برابر 81 کیلووات (110 اسب‌بخار) تولید می‌کند. اشکودا اُکتاویا G- تک علاوه بر سامانه خودکار خاموش- روشن ترافیکی، از سیستم بازیاب انرژی ترمز نیز بهره می‌برد.
دیگر نسل اُکتاویا که به شکل استیشن ارائه شده است با نام ‌"کمبی" و با حجم داخلی 1610 لیتری فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این خودرو نیز با گیربکس 6 دنده دستی یا 7 دنده دوکلاچه DSG همخوانی کامل دارد.



اشکودا سیتیگو
 

 

اشکودا

 


خودرو سیتیگو همان‌طور که از نامش پیداست، وسیله‌ای مناسب برای حمل و نقل شهری با آلودگی بسیار کم است. سیتیگوی فولکس‌واگن به صورت دو و چهار در ارائه شده و به موتور گازسوز سه سیلندر با خروجی 50 کیلووات (68 اسب‌بخار) مجهز است.



سئات لئون 1.4 TGI
 

 

 


خودروسازی سئات به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن نیز خودروی محبوب خود با عنوان سئات لئون را به یک موتور گازسوز 1.4 لیتری توربو مجهز کرده که برای این خودرو چهار در، توان 81 کیلووات (110 اسب‌بخار) را رقم می‌زند. حجم فضای داخلی در مدل استیشن این خودرو به 1365 لیتر رسیده و با گیربکس دستی 6 سرعته یا 7 سرعته دو کلاچه DSG هماهنگی دارد.
 


سئات ایبیزا TGI
 

 

خودرو


خودروی ایبیزا ترکیبی از راحتی و پایدار بودن را به نمایش می‌گذارد. موتور به صورت پیش فرض با گاز کار می‌کند و تنها زمانی که مخزن گاز خالی باشد (مطابق با استانداردهای بازار خودرو آمریکا)، به صورت خودکار به فاز بنزین تغییر می‌یابد. این خودرو با سیستم خاموش- روشن خودکار و دو مخزن جداگانه قابلیت پیمایش 1300 کیلومتر را دارد.
 


سئات می "اکو فویل"

 

خودرو گاز سوز



قد وقواره کوچک اما بازدهی بالا. این تعریف مناسبی از یک خودرو برای ترافیک‌های شلوغ شهری است که از یک موتور سه سیلندر یک لیتری با توان

کد خبر 111964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha