کد خبر 111966
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
افزایش 71 درصدی حوادث جاده‌ای قم – تهران

پرشین خودرو: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، ظهر امروز در آئین کلنگ زنی ساختمانهای پایگاه امدادجاده ای و مسجد جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد: ایجاد پایگاه جاده ای می تواند ارائه خدمت به زائران و مسافران را تسهیل کند و امنیت جاده ای را بالا ببرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، محمد گلفشان افزود: امسال حوادث جاده ای قم –تهران 71 درصد و جاده قم –گرمسار 222 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.‌

وی اظهار کرد: پایگاه جاده ای توسط حاج جواد ایرانی و جاده قم گرمسار توسط حاج حسن آقاجانی دو تن از خیرین برجسته در سطح کشور احداث می شود، امیدواریم تا پایان ماه شعبان سال آینده این دو ساختمان به بهره‌برداری برسد و بتوانیم تمامی امکانات را در جهت ارائه خدمات به زائران بسیج کنیم.

گل فشان اظهار کرد: قرار است در این روزها فعالیت هلال احمر در جاده قم –گرمسار دائمی شود در حالی که هر سال فقط ایام عید جمعیت هلال احمر مستقر بود.

وی گفت: چند روز قبل اتوبوسی حامل مسافرین در این جاده واژگون شد و 4 نفر فوت کردند اگر در این جاده پایگاهی داشتیم سرعت عمل در خدمت رسانی بیشتر می شد، وقتی در جاده مستقر باشیم رسیدن به صحنه حادثه موفق تر خواهد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: تاکنون به 7 پایگاه امداد و نجات جاده ای دست یافته ایم و سال آینده 2 پایگاه دیگر تجهیز می شود.

وی اظهار کرد: امروز از خودروی فوق مدرن با امکانات روز دنیا رونمایی شد این خودرو نقش مهمی در رها سازی خودروها و امداد و نجات کوهستان دارد که با اعتبار 2 میلیار و 700 میلیون تومان به ارائه خدمت می‌پردازد.

گل فشان عنوان کرد: قم از نظر خودرویی و امداد موقعیت خوبی دارد و به زودی 2 دستگاه خودروی دیگر خریداری می شود همچنین برای ایام نوروز 16 پایگاه امداد ثابت و سیار از سوی هلال احمر فعال است و برای طرح ایمنی و نوروز سلامتی نیز 26 پایگاه ثابت و سیار فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایام نوروز 150 جوان امدادگر پزشک و پرستار از 25 اسفند تا 17 فروردین به خدمت رسانی می پردازند.

هم چنین سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم پس از رونمایی از خودروی نجات جاده ای گفت: جمعیت هلال احمر کشور بسته به میزان تردد، جمعیت و وسعت هر استان یک تا دو دستگاه از خودرو نامبرده را در اختیار استان ها قرار داده است.

سعید یعقوبی افزود: این خودروی عملیاتی کوچک قابلیت هایی همچون ایجاد روشنایی تا برد یک کیلومتر، حمل دستگاه مکانیزه و برش هیدورلیک، تجهیزات ویژه عملیات در کوهستان، سیستم ناوبری، جی پی اس و بی سیم دور برد دارد.

وی اظهار کرد: طراحی کابین این خودرو بومی سازی شده است و هر خودرو 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه برداشته است.

کد خبر 111966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha