کد خبر 112036
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
راه آهن زنجان-تبریز به همدان متصل می شود

پرشین خودرو: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال راه آهن زنجان - تبریز به راه آهن همدان به صورت قانون تصویب شده و 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن در بودجه 98 در نظر گرفته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین بهره برداری از راه آهن همدان-تهران با بیان این که راه آهن و اتوبان دو بال پرواز همدان هستند، افزود: با برقی کردن قطار همدان- تهران، به نوعی راه آهن همدان جزئی از راه آهن تهران محسوب می شود و فاصله زمانی آن با پایتخت کاهش می یابد.

وی یادآوری کرد: امروز آرزوی دیرینه اتصال همدان به راه آهن کشور محقق شده است و تداوم حرکت قطار همدان-تهران به استقبال مردم بستگی دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مردم داوطلب باشند، این قطار هر روز و هر ساعت ظرفیت جابجایی مسافر را در این مسیر دارد.
به گفته وی، این قطار اکنون توانایی حرکت تا سرعت 180 کیلومتر در ساعت را دارد و بر اساس مصوبه برقی کردن قطار همدان- تهران، سرعت آن به 250 تا 300 کیلومتر در ساعت نیز افزایش می یابد.
حاجی بابایی عنوان کرد: این راه آهن زمانی تکمیل می شود که ایستگاه آن به کنار پایانه بزرگ مسافربری همدان انتقال یابد.
وی ادامه داد: 2کیلومتر از ریل گذاری طرح انتقال این ایستگاه به داخل شهر همدان انجام شده است و 12 کیلومتر باقی مانده نیز باید هر چه سریع تر تکمیل شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: کتاب راه آهن همدان - تهران، با اطلاعاتی در خصوص این طرح و تاریخچه آن، تالیف و تا چند ماه آینده منتشر می شود.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه با تکمیل راه آهن همدان - سنندج، راه آهن غرب کشور تکمیل می شود، اظهار داشت: با بهره برداری از راه آهن همدان - ملایر مسافران قطار غرب کشور 2 ساعت زودتر به تهران می رسند.
نخستین قطار مسافربری مسیر تهران - همدان ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز چهارشنبه 22 اسفند ماه وارد همدان شد.

 

راه آهن

 

مدیرکل راه آهن غرب کشور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سرعت این قطار را 140 کیلومتر در ساعت اعلام و اضافه کرد که در مدت سه ساعت و 20 دقیقه مسافران در این مسیر جابجا می شوند.
به گفته روح الله تقی زاده، این قطار هر روز از ساعت 6 صبح از تهران حرکت کرده و ساعت 12ظهر نیز مسافران را به تهران می برد.
وی ادامه داد: پیش بینی ها برای حرکت دومین قطار نیز در این مسیر صورت گرفته است و در صورت استقبال مردم، روزانه یک قطار دیگر در این مسیر تردد می کند.
تقی زاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی راه اندازی و بلیت فروشی ناوگان ریلی را بر عهده دارد تاکید کرد: قطار باید در بازه زمانی مشخص حرکت کند تا مسافران از آن استقبال کنند؛ چرا که در صورت استقبال نکردن مسافران، بخش خصوصی متضرر می شود.
مدیرکل راه آهن غرب کشور اظهار داشت: این قطار با داشتن صندلی اتوبوسی، بین 300 تا 320 مسافر را جابجا می کند.
تقی زاده با اشاره به اینکه در روزهای عید نوروز، تعداد مسافران تهران به همدان بیشتر است تاکید کرد: این قطار ویژه نوروز 98 راه اندازی شده است و ساعت حرکت آن پس از تعطیلات عید تغییر می کند.
وی اضافه کرد: قیمت بلیت این قطار تا 24 اسفند جاری 400 هزار ریال و پس از آن 510 هزار ریال تعیین شده است.
تقی زاده ادامه داد: در حال حاضر یک روز در میان قطار همدان - مشهد حرکت دارد و تاکنون استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.
طرح ساخت ریل قطار همدان - تهران در سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد که حالا حرکت آن می تواند ارتباط غرب کشور به پایتخت را آسان کند.

کد خبر 112036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha