دولت 40 هزار میلیارد ریال به قطعه سازان اختصاص داده است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت 40 هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سید «مهدی مقدسی» افزود: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون 25 میلیارد و 800 میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و باقی مانده تا پایان سال جاری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بیش از 550 هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارند و این قشر در چند سال اخیر مطالبات زیادی از خودرو سازان دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: بحث حمایت از خودرو سازان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و با پیگیری این کمیسیون، فراکسیون حمایت از قطعه سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مقرر شد تا 40 هزار میلیارد ریال از مطالبات قطعه سازان از طریق سیستم بانکی با بدهکار کردن خودرو سازان پرداخت شود.

 

قطعه ساز

 

مقدسی اظهار امیدواری کرد با پرداخت این اعتبار و سایر مطالبات، قطعه سازان کشور روند توسعه و رونق خود را بازیابند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تمام شده خودروها وضعیت مناسبی ندارد و خودروسازان باید با افزایش تنوع کیفی و محصولات جدید تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.
مقدسی اضافه کرد: تعادل بازار خودرو و کاهش قیمت منطقی و مبتنی بر شرایط حاکم، خواست مجلس شورای اسلامی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: برون سپاری تولید خودرو از سوی دولت حداکثر باید تا 3 آینده محقق و بخش خصوصی با ورود پرقوت در این بخش، زمینه ساز توسعه صنعت خودرو شود.

کد خبر 112053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha