نگاهی به جوانب مثبت و منفی خودروی اسپرت شهری تویوتا GT86

پرشین خودرو: بررسی جوانب مثبت و منفی یک خودرو می تواند به انتخاب بهتر مشتریان کمک کند، در همین رابطه صحبت هایمان را در ادامه به بررسی نکات مثبت و منفی تویوتا GT86 اختصاص می دهیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بزرگ ترین خبر برای تویوتا GT86 مدل 2019، دریافت یک نسخه ویژه TRD خواهد بود که تنها به تعداد محدود 1418 دستگاه ساخته شده و با ویژگی های منحصربه فردی همچون سیستم ترمز برمبو با دیسک های 12.8 اینچی در جلو و 12.4 اینچی در عقب، سوپاپ های جدید و همچنین رینگ های بزرگ 18 اینچی مجهز به لاستیک های "میشلن پایلوت اسپرت 4" عرضه خواهد شد.

اما همه توانایی خرید این محصول را ندارند و به همین دلیل است که شرکت خودروسازی تویوتا نسخه پایه اتومبیل را با قیمت 27 هزار و 225 دلاری به مشتریان خود پیشنهاد می کند و ما هم سعی داریم نکات مثبت و منفی تویوتا GT86 استاندارد را طبق ادعای منابع خارجی بررسی کنیم.

جنبه مثبت

- شاسی فوق العاده

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت و شهرت تویوتا GT86 در بین مشتریان شده است، شاسی فوق العاده اتومبیل و ارتباط قوی آن با سایر قسمت‌ها خواهد بود و باعث شده تا این خودرو تبدیل به یکی از جذاب ترین وسایل نقلیه اسپرت در بازار با قیمت اقتصادی شود. در کنار شاسی که تاثیر مستقیمی دارد، فرمان سریع اتومبیل، پاسخ سریع دریچه گاز و لاستیک های اتومبیل دیگر مزیت های مهم خودرو به شمار می آیند.

 



- فضای بار موثر

قسمت بار تویوتا GT86 یا به عبارتی دیگر همان صندوق عقب اتومبیل بسیار بهتر از فرم بدنه خود عمل کرده است و یک فضای بار نزدیک به خودروی "مزدا میاتا" به عنوان رقیب اصلی خود دارد. به لطف سبک بدنه اتومبیل، تویوتا 86 دارای دو صندلی کوچک دیگر پشت صندلی های اصلی خود است که برای حمل کودکان مناسب خواهد بود و یا فضای اضافه برای محموله های اضافی به کاربران خود می دهد. برای رسیدن به صندلی‌های عقب، مثل همیشه نیاز به جمع کردن صندلی‌های جلو خواهد بود.

 



- جزییات فوق العاده

امروزه طراحی اتومبیل اولویت اصلی مشتریان است و در این مورد شرکت خودروسازی تویوتا موفق شده مشتریان خود را راضی نگه دارد. این خودرو با سقف قوس دار، گلگیرهای برآمده و در مجموع یک فرم کوپه جذاب و دوست داشتی، بدون شک جذاب ترین خودروی اسپرت اقتصادی در بازار خواهد بود، هرچند در این بین شرکت خودروسازی تویوتا آیرودینامیک اتومبیل را فراموش نکرده است.

 



- جنبه منفی

- سیستم سرگرمی نه چندان جالب

با زمان پاسخ دهی ضعیف و دکمه های شلوغ بر روی صفحه نمایش، سیستم سرگرمی و صفحه نمایشگر تویوتا GT86 چندان جالب ساخته نشده است و موضوع مهم‌تر می‌تواند عدم پشتیبانی این سیستم سرگرمی از قابلیت های اتصال به "اپل کارپلی" و "آندروید اوتو" باشد که امروزه بر روی بیشتر خودروهای 2019 و یا قبل‌تر از آن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این باید اضافه کنیم که برای امکان استفاده از سیستم ناوبری (GPS) اتومبیل، لازم است که مشتریان هزینه 900 دلاری برای دریافت اشتراک پرداخت کنند.

 



- فضای ذخیره سازی کم در داخل کابین

باوجود اینکه صندوق بار اتومبیل خیلی خوب طراحی شده است، اما فضای مناسب و کافی برای نگهداشتن وسایل دم دست کاربران در داخل کابین تعبیه نشده است، هرچند این موضوع به معنای حذف کامل فضای ذخیره سازی نخواهد بود، اما فضای ذخیره سازی کوچک و تعداد کمک آنان در داخل کابین باعث شده تا یکی دیگر از نکات منفی تویوتا GT86 برجسته دیده شود. ولی باید توجه داشته باشیم که ما با یک خودروی اسپرت خوپه طرف هستیم نه یک خودروی خانوادگی که نیاز به فضای ذخیره سازی متعدد داشته باشد!.

 



- انتقال قدرت نه چندان خوب

با وجود اینکه پیشرانه محرک تویوتا GT86 یکی از قوی ترین پیشرانه های تنفس طبیعی در جهان با حجم 2 لیتری به شمار می آید، اما نیاز خواهید داشت تا برای تولید قدرت 205 اسب بخاری دور موتور را به محدود 7000 دور بر دقیقه برساند وگشتاور 211 نیوتن متری اتومبیل هم در دور موتور 6400 دور بر دقیقه بدست خواهد آمد.

 



حال فارغ از این مسائل، جعبه دنده اتومبیل خواهد بود که برای مشتریان چندان رضایت بخش نبوده و لازم است که برای داشتن بهترین عملکرد، دور موتور را قبل از تعویض دنده به محدوده دور قرمز برساند. به طور استاندارد شرکت خودروسازی تویوتا یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به شما می دهد، اما با پرداخت هزینه 720 دلاری می توانید جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک داشته باشد که خب باعث می شود تا قدرت اتومبیل به مرز 200 اسب بخار و گشتاور اتومبیل هم به مقدار 204 نیوتن متر کاهش پیدا کند.

کد خبر 112061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha