تعدیل 7000 نفری فولکس واگن از طریق بازنشستگی پیش از موعد

پرشین خودرو: هنگامی که فولکس واگن اعلام کرد که تا سال 2028 میلادی تصمیم به تولید 22 میلیون خودروی الکتریکی دارد، تعدیل بخش قابل توجهی از کارکنان آن پیش بینی می شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مقالات گوناگونی وجود دارد که با روی کار آمدن وسایل نقلیه الکتریکی و تولید انبوه آنان در شرکت های خودروسازی، باعث تعدیل بسیاری از کارگران انسانی خواهد شد و این امر می تواند به سود شرکت‌های خودروسازی اضافه کند و از طرفی دیگر به رشد جمعیت بیکاران جهان هم کمک کند. حال زمانی که شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که تا سال 2028 میلادی نزدیک به 70 درصد وسایل نقلیه این شرکت کاملا الکتریکی خواهد بود و آمار فروش 22 میلیون دستگاهی برای آنان پیش بینی شده است، انتظار می رفت که این خودروساز تصمیم به تعدیل نیروی خود طی سال‌های آینده بگیرد.

همانطور که گفتیم، این امر به معنی اخراج چندین هزار نفر خواهد بود، تا جایی که شرکت خودروسازی فولکس واگن رسما اعلام کرد که تعدیل این شرکت به مرز 7000 نفر خواهد رسید، اما این تعدیل نیرو در قالب "اخراج اجباری" نبوده و این شرکت در نظر دارد که طی سال های آینده از طریق بازنشستگی پیش از موعد و همچنین محول کردن وظایف روزمره به کارگران خود، نیروی کار خود را بین 5000 الی 7000 نفر تا سال 2023 میلادی کاهش دهد. این درحالیست که واجدین شرایط بازنشستگی پیش از موعد برای حدود 11 هزار نفر خواهد بود.

 



شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد کارکنانی که با پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد موافقت کنند، جایگزینی برای استخدام و ادامه شغل آنان نخواهد بود و در همان زمان، شرکت خودروسازی فولکس واگن در نظر دارد حدود 2000 شغل جدید برای توسعه فنی، مخصوصا در معماری و نرم افزار و الکترونیک ایجاد کند.

علاوه بر برنامه‌‌های فولکس واگن برای کاهش نیرو، این خودروساز آلمانی به منظور افزایش بهره وری و دستیابی به 5.9 میلیارد یورو (6.6 میلیارد دلار) صرفه جویی سالیانه خود در نظر دارد تا هزینه های مواد تولیدی خود را کاهش دهد و همچنین بخش قابل توجهی از فرآیندهای خود را دیجیتالی و مکانیزه کند.
 

کد خبر 112118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha