کد خبر 112131
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مسافران مراقب بلیت‌های جعلی هواپیما باشند

پرشین خودرو: مسافران از خرید هرگونه بلیت جعلی و چارتری در ایام نوروز پرهیز کنند و مراقب دلالان برای فروش بلیت‌ها با نرخ بالا باشند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، همواره در ایام پیک سال با مشکل بازار سیاه بلیت‌های هواپیما‌ها روبه‌رو هستیم، بازار سیاهی که به گفته تمام مسئولان بخش هوایی هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بلیت هواپیما‌ها وجود نداشته و با هرگونه افزایش قیمتی در این حوزه برخورد شدید می‌شود.

در این میان فروش بلیت‌های چارتری مشکل عمده دیگر بخش هواپیمایی است که به گفته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی فروش هرگونه بلیت چارتری به جز بسته و تور‌های مسافرتی ممنوع است و با آن برخورد می‌شود، این درحالی است که بسیاری از بلیت‌ها در ایام پیک سال مانند نوروز به صورت چارتری فروخته می‌شود و متأسفانه مسافر در صورت خرید این بلیت امکان تعویض و یا مرجوع کردن آن را ندارد. همین امر مشکلات بسیاری را برای مسافران هوایی ایجاد کرده است.

در این خصوص مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ‌گونه بازار سیاهی در پرواز‌های نوروزی ایجاد نشده است، گفت: سازمان هواپیمایی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی نظارت دقیقی بر بازار دارند و هیچ‌گونه بازار سیاهی در این بخش ایجاد نشده است.

وی افزود: فروش بلیت چارتری به جز تور‌های مسافرتی و یا در قالب پکیچ‌ها ممنوع است و دفاتر مسافرتی حق ندارد به صورت تکی بفروشند.

 

بلیت هواپیما

 


اسعدی‌سامانی بیان کرد: تنها مسیر قشم، کیش و مناطق نفت خیز می‌توانند بلیت‌ها را به صورت چارتری بفروشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: قیمت تمام بلیت‌ها را در مسیر‌های مختلف در سایت شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری کرده‌ایم و مسافران می‌توانند با مراجعه به این بخش از قیمت بلیت‌ها آگاه شوند.

اسعدی‌سامانی تأکید کرد: هیچ‌کدام از دفاتر خدمات مسافرتی و سایت‌های اینترنتی حق ندارند بلیتی را با قیمت بالاتر از نرخ‌های تعیین شده به فروش برسانند و برخورد شدیدی با متخلفان می‌شود.

همچنین رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هیچ‌گونه بازار سیاهی در این ایام ایجاد نشده و نظارت مستقیم از سوی بازرسان سازمان هواپیمایی در دفاتر مسافرتی وجود دارد.

وی گفت: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی بر بلیت‌های هواپیما اعمال نکرده‌ایم و مسافران می‌توانند از مراکز معتبر بلیت‌های خود را تهیه کنند تا در روز پروزا به مشکل برخورد نکنند.

کد خبر 112131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha