کد خبر 112165
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
شکایت بورس آمریکا از فولکس‌واگن

پرشین خودرو: پس از آنکه شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان به دلیل دست‌کاری عمدی در پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی خودروهای خود میلیاردها دلار به آمریکا جریمه پرداخت کرد، حالا بورس آمریکا هم از این شرکت خودروسازی شکایت کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان به دلیل دست‌کاری عمدی نرم‌افزار خودروهای خود و پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی در زمان تست این خودروها میلیاردها دلار به آمریکا جریمه پرداخت کرده است. اما به نظر می‌رسد این غائله به این جا ختم نمی‌شود چرا که کمیسیون مبادلات ارز و سهام آمریکا به اتهام کلاهبرداری از فولکس‌واگن شکایت کرده است.

این کمیسیون از این شرکت آلمانی و مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق این شرکت، به دلیل گمراه کردن سرمایه‌گذاران آمریکایی از طریق تقلب در تست آلایندگی خودروها علیه آن دعوی قضایی به راه انداخته است.

بر اساس شکایتی که در سانفرانسیسکو مطرح شده است، کمیسیون سهام آمریکا فولکس‌واگن، به عنوان دومین گروه بزرگ خودروسازی جهان را به جمع‌آوری غیرقانونی صدها میلیون دلار سود از طریق ارائه اوراق سهام با نرخ‌های جذاب‌تر متهم کرده است.

فولکس‌واگن اقدامات خود را کاملا قانونی عنوان کرده و اعلام کرده است با این اتهام به طور جدی مقابله خواهد کرد.

سخنگوی فولکس‌واگن می‌گوید:‌ متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از توافق با دادگستری آمریکا و پرداخت چندین میلیارد دلار به صورت مصالحه به وزارت دادگستری این کشور و تقریبا به تمام ایالت‌ها و 600 هزار مشتری این شرکت خودروسازی، کمیسیون مبادلات ارز و سهام آمریکا در تلاش است تا پول بیشتری از این شرکت طلب کند.

ماجرای رسوایی فولکس‌واگن به سال 2015 و زمانی باز می‌گردد که آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اقدام این شرکت آلمانی را در نصب نرم‌افزارهای تقلب در آلایندگی خودروهای آن‌را برملا کرد.

این آژانس در بسیاری از خودروهای دیزل 4 سیلندر فولکس‌واگن تولیدی سال 2009 به بعد از جمله بیتل، گلف، پاسات و آئودیA3 نرم‌افزار مذکور را یافت.

شرکت فولکس‌واگن هم که مالک شرکت‌های آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، و فیات است پس از مدتی به استفاده از این نرم‌افزارها در 11 میلیون خودروی تولیدی خود اعتراف کرد.

این مسئله تاکنون برای فولکس‌واگن 32.8 میلیارد دلار به عنوان جریمه آب خورده است.

کد خبر 112165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha