کد خبر 112186
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
ساخت جزیره خورشیدی شناور در شیلی

پرشین خودرو: جزیره ای از پنل های خورشیدی در شیلی ساخته شده که به طور آزمایشی روی یک دریاچه شناور شده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر،  یک جزیره شناور از پنل‌های خورشیدی در شیلی ساخته و آزمایش شده است. هدف از این آزمایش تولید انرژی پاک و کاهش تبخیر سطح آب در عملیات استخراج از معادن است. این در حالی است که دولت شیلی سعی دارد به یکی از پیشروان استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در آمریکای جنوبی و جهان تبدیل شود.

 

جزیره خورشیدی

 

شرکت‌های Anglo American و LosBroncesجزیره خورشیدی آزمایشی Las Tortolas را ساخته اند . «بلادو پروکوریکا» وزیر معادن این کشور جزیره خورشیدی با مساحت ۱۲۰۰ فوت مکعب را افتتاح کرده است. به گفته مقامات اگر آزمایش جزیره موفقیت‌آمیز باشد، این جزیره که با بودجه ۱۹۰ هزار پوند ساخته شده، به ۴۰ هکتار گسترش می‌یابد.

در این طرح پنل‌های خورشیدی روی یک دریاچه شناور می‌شوند که حاوی پسماند فرایند استخراج در معدن است. پیش بینی می‌شود سایه‌ای که این پنل ها ایجاد می‌کنند دمای آب را بکاهد و میزان تبخیر را تا حدود ۸۰ درصد کمتر کند.

این بدان معناست که مقدار بیشتری از آب دریاچه برای عملیات‌های استخراج قابل استفاده است و از سوی دیگر نیاز معدن به پمپاژ آب از منابع کوهستانی نیز کاهش می‌یابد.

 

جزیره خورشیدی

 

«پاتریسیو چاکانا» نایب رئیس عملیات شرکتLos Bronces در این باره می‌گوید: با کمک این سیستم می‌توان مصرف آب تازه را کنترل کرد و تا ۲۰۳۰ میلادی مصرف آب را ۵۰ درصد کاهش داد از سوی دیگر انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کمتر می‌شود.

به‌هرحال با موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش، احتمالاً پروژه جزیره خورشیدی را می‌توان گسترش داد و نمونه‌های دیگری را در دریاچه‌های مشابه نیز به کار گرفت. به گفته کارشناسان حدود ۸۰۰ دریاچه مشابه این نمونه در شیلی وجود دارد.

کد خبر 112186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha