با ارائه کد جدید ثبت سفارش به 3 واردکننده، خودروهای دپو شده در یک قدمی ترخیص قرار گرفت

پرشین خودرو: پس از گذشت بیش از 2 ماه از ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر رفع بلاتکلیفی خودروهای متوقف در گمرکات، سازمان توسعه تجارت به منظور اجرای این مصوبه به 3 شرکت واردکننده خودرو کد جدید ثبت سفارش ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته بخشی از مصوبه هیات دولت اجرایی گردید و 3 شرکت واردکننده موفق به دریافت کد ثبت سفارش جدید شدند.

مهدی دادفر در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی رفع بلاتکلیفی خودروهای وارداتی ثبت سفارش نشده در گمرکات گفت: با گذشت بیش از 2 ماه از مصوبه هیات دولت مبنی بر اینکه «ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری که دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی منعی ندارد»، در نهایت همزمان با ورود به آخرین هفته سال بخشی از این مصوبه اجرایی شد که به طور قطع گام مهمی در ترخیص خودروهای وارداتی دپو در گمرکات خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته تاکنون این شرکت ها برای ترخیص خودروها به گمرکات مراجعه نکردند اما با اقدام سازمان توسعه تجارت در ارائه کد جدید ثبت سفارش پیش بینی می شود اوایل سال آینده شاهد ترخیص بخشی از خودروها متوقف از گمرکات کشور باشیم.

 



دبیر انجمن واردکنندگان در ادامه با تشکر از پی گیری های مسئولان سازمان توسعه تجارت در اجرای مصوبه دولت، ابراز امیدواری کرد که فرایندی که برای اجرای مصوبه دولت و ترخیص خودروها آغاز شده در سال جدید نیز ادامه یابد.
دادفر همچنین با توجه به تجمع اخیر برخی واردکنندگان و خریداران خودروهای وارداتی در مقابل گمرکات گفت: هیچ کدام از واردکنندگان دلیل این اتفاقات نیستند و این جریان معلول تخلف وزارت صنعت و معدن و سازمان توسعه تجارت است و مسئولیت آن با نیز وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت است.

وی در پایان نامه مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در تحویل برخی از خودروهای دپو شده به سازمان اموال تملیکی در تجمع اخیر موثر دانست و تصریح کرد: باید بپذیرفت که بسیاری از افرادی که در این تجمعات شرکت می کنند بالاجبار وارد این گردونه شدند و این خودروها تمام سرمایه هاشون است و نباید به آنها به عنونا افراد متخلف و متقلب نگاه شود.

کد خبر 112258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha