در استان زنجان به ازای هر 2 نفر یک خودرو وجود دارد

پرشین خودرو: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در سرانه خودرویی کشوری به ازای هر چهار نفر، یک خودرو و در سرانه خودرویی استان زنجان به ازای هر 2 نفر یک خودرو وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح نوروزی نیروی انتظامی با شعار «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری» با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در استان زنجان اجرا می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات نیروی انتظامی برپایه برقراری امنیت اجتماعی در جامعه است، گفت: اقدامات رسانه ها در تبدیل امنیت عینی به امنیت ذهنی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه حس امنیت از سوی رسانه ها در جامعه ایجاد می شود، گفت: در طول سال گذشته براساس افکارسنجی انجام شده احساس امینت در استان زنجان سرشار است.

سردار جهانبخش با یادآوری اینکه سه درخواست در افکارسنجی ها مورد تاکید بود که برای سال آینده در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت، ادامه داد: برخورد با مزاحمین خودرویی، موتورسواران، ناهنجاری در فرهنگ ترافیک و انتظام بخشی و برقراری امنیت اخلاقی و نظارت بر حوزه حجاب و عفاف از درخواست های مردم عنوان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان افزود: عدم بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی برای انتظام بخشی در این سه حوزه نتیجه حاصل شده از این نظرسنجی است چرا که مردم ظرفیت بالایی برای همراهی با نیروی انتظامی در این سه حوزه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر و برخورد با عاملان توزیع آن در دستور کار نیروی انتظامی است، افزود: امسال یک هزار و 330 کیلوگرم کشف انواع مخدر در سال از اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه است

به گفته این مقام مسئول برخورد با قاچاق سوخت با 111 درصد افزایش هم در اولویت کار پلیس است و در اغلب سرقت ها افزایش داشتیم سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی را داشتیم که در سال آینده برنامه ریزی برای خورد با این سرقت ها مورد تاکید است به گونه ای که بالغ بر 30 درصد سرقت ها توسط افرادی که فاقد سابقه سرقت بودند انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با یادآوری اینکه در سطح شهر بیشترین سرقت ها مربوط با قطعات خودرو است و این رقم نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است، گفت: به جهت عدم پارکینگ در ساختمان ها خودروها به راحتی در دسترس سرقت قرار می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاهش 40 درصدی سرقت به عنف در استان هم در سال جاری شاهد بودیم، گفت: بیشترین جرم مربوط به خیانت در امانت با 41 درصد بود که در استان میزان قتل نسبت به سال گذشته 86 درصد افزایش داشته است؛ قتل عمد از 14 فقره به 26 فقره رسیده است.

 

خودرو

 


سردار جهانبخش با بیان اینکه در حوزه تصادفات وضعیت استان نامطلوب است، گفت: در طول سال جاری 122 درصد افزایش تصادفات داشتیم که در مجموع 222 نفر در تصادفات جاده ای و درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه 20 درصد افزایش در فوتی و 122 درصد در مجموع تصادفات را امسال شاهد بودیم، گفت: برای برخورد با این مشکلات نیازمند کار فرهنگی هستیم.

این مقام مسئول به کاهش اعمال جریمه در استان اشاره کرد و گفت: ارتباط معناداری بین جریمه و اعمال قانون با تصادفات وجود دارد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه سرانه خودرویی در استان زنجان بیش از سرانه خودرویی کشور است، گفت: در سرانه کشوری به ازای هر چهار نفر، یک خودرو وجود دارد ولی در استان به ازای هر 2 نفر یک خودرو وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال 354 هزار تماس تلفنی با پلیس انجام شده و 289 هزار نفر هم به صورت حضوری به کلانتری ها مراجعه کردند، گفت: این موضوع نشان می دهد مردم، پلیس را به عنوان محل پناه خود قبول دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان بیش از 21 هزار گواهینامه برای متقاضیان در سال جاری صادر شده است، گفت: 2500 معتاد در سال جاری دستگیر و تحویل کمپ‌ها شده است؛ ظرفیت کمپ‌های استان زنجان بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه امسال هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد، گفت: 3 هزار و 700 نفر قاچاقچی و نگهدارنده در این زمینه دستگیر شدند و 33 درصد افزایش دستگیری داشتیم.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری 13 هزار و 690 طرح پاکسازی در پارک و تفرجگاه ها با هدف انتظام بخشی در استان اجرا شده است که در این طرح ها از نیروهای ستادی نیروی انتظامی برای پاکسازی ها استفاده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: در طول سال 61 درصد کشف جرایم فضای مجازی را داشتیم که بیشترین جرایم در این فضا مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است؛ 88 درصد جرایم فضای مجازی در سال جاری توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

کد خبر 112275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha