در خرید خودرو عجله نکنید، قیمت ها کاهشی است

پرشین خودرو: کارشناسان و فعالان بازار خودرو توصیه می کنند در صورتی که نیار فوری به خودرو ندارید در خرید خودرو عجله نکنید چرا که قیمت ها باز هم کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از برنامه خودروسازان برای فروش فوری و تحویل تعهدات معوق به مشتریان، بازار خودرو وارد فاز جدید قیمتی شد به طوری پیش بینی می شود سیر کاهش قیمت در سال 98 نیز ادامه داشته و قیمت خودرو دراردیبهشت ماه در بهترین وضعیت تعادل قیمتی قرار گیرد.

بازار خودرو پس از سیر صعودی قیمتی در ماه گذشته با رشد تولید و عرضه خودروسازان در هفته های پایانی سال تغییر مسیر داد به طوری که با وجود اینکه در آخرین روز پایان سال 97 قرار گرفته ایم با وجود جریان تقاضا در بازار، همچنان ریزش قیمت در بازار خودرو ادامه دارد و لحظه به لحظه ریزش قیمت ها بیشتر می شود.

بر اساس آخرین گزارش ها بازار خودرو در 20 روز گذشته بدون وقفه سیر کاهش قیمت را طی کرده است به طوری که آخرین اوضاع قیمتی در بازار خودرو حکایت از افت حدود 13 میلیونی اغلب خودروهای پرتیراژ دارد.

این وضعیت در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پس از اقدام خودروسازان به فروش فوری و تحویل تعهدات معوق به مشتریان، بازار خودرو وارد فاز جدید قیمتی شد و با این شرایط انتظار می رود سیر کاهش قیمت ها در سال 98 نیز ادامه داشته و قیمت خودرو دراردیبهشت ماه سال پیش رو در بهترین وضعیت تعادل قیمتی قرار گیرد.

 



به دنبال افت قیمتی خودروها در دو هفته گذشته امروز نیز همچون روز گذشته قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی باز هم کاهش داشت به طوری که قیمت پراید 111 با 6 میلیون کاهش در مقایسه با دو هفته اخیر به 46 میلیون رسید همچنین پراید 131 با ادامه افت قیمت به 42 میلیون، پژو 206 تیپ 2 به حدود 73 میلیون، پژو 206 تیپ 5 به 86 میلیون و مدل وی 8 به 88 میلیون و پژو 405 در پایه 68 میلیون و سمند ال ایکس به حدود 73 میلیون در بازار رسیده است.

همچنین در بازار خودرو های مونتاژی نیز قیمت سراتو به 243 میلیون، هایما 240 میلیون، پژو 2008 به 265 میلیون رسیده است و ساندرو اتومات 148 و مدل دنده ای به 130 میلیون رسیده است.

با توجه به سیر قیمتی خودرو در بازار همچنان تقاضا برای خرید در بازار وجود دارد اما فعالان بازار پیشنهاد می کنند در صورت عدم نیاز فوری مشتریان برای خرید عجله نکنند چرا که احتمال بازگشت خودروها به قیمت های قبل ازبهمن ماه 97 وجود دارد.

در شرایطی که بازار خودروهای داخلی ریزش قیمتی دارد بازار خودروهای خارجی نیز به واسطه کاهش قیمت خودروهای داخلی نیز روند کاهشی در پیش گرفته است به طوری که دیگر شور و هیجان گذشته در بازار خرید و فروش خودرو وجود ندارد.

ارزیابی بازار خودروهای خارجی نشان می دهد که با ثبات ارز در بازار خودروهای وارداتی تاثیر خوبی گذاشته و در صورت عدم نوسان ارزی و عرضه بیشتر خودرو به تدریج شاهد ثبات در بازار خودرو خواهیم بود.

کد خبر 112343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha