برنامه ریزی جابجایی 2 میلیون مسافر در خطوط ریلی

پرشین خودرو: وزیر راه با بیان اینکه ظرفیت حمل و نقل مسافی نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است، گفت: بر اساس برنامه ریزی، راه آهن در ایام نوروز دو میلیون و ۱۰ هزار مسافر را جابجا خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در مراسم مبادله تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برای پایدار سازی اشتغال و توسعه تولید داخل در کشور اراده وجود دارد از این رو باید از ظرفیت‌های ارزشمندی که در حوزه حمل و نقل داریم استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر این حوزه از سوی دولت حمایت نشود نه تنها در مسیر شکوفایی قرار نمی‌گیرد بلکه از مدار تولید نیز خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس خطوط توسعه برنامه، ظرفیت زیرساخت را توسعه دادیم و چهارمین استان را نیز به شبکه ریلی متصل کردیم و در آینده نزدیک مرکز استان آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه میزان تقاضای سفر افزایش یافته است، گفت: امروز پاسخگوی متقاضیان مسافری و باری نیستیم که این موضوع در اولویت دولت است.

وی افزود: در حال حاضر جابجایی بار از ۵۰ میلیون تن گذشته است و همچنان با تقاضای اتصال بار مواجه هستیم. نباید تقاضای مردم را با هیچ بهانه‌ای نادیده گرفت.

وی به تفاهم نامه امروز اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت ناوبری کشور ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

اسلامی همچنین به سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: راه آهن برای ایام نوروز ۲۳۵ قطار آماده کرده که دو میلیون و ۱۰ هزار نفر را جابجا خواهند کرد؛ ظرفیت مسافربری نسبت سه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ ریلی در کشور داریم که با اراده این پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد و با توجه به فضایی که وجود دارد در سال آینده باید توسعه حوزه حمل و نقل ریلی را قوی‌تر ادامه دهیم.

کد خبر 112387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha