کد خبر 112389
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
غرق شدن شناور باری در بندر شهید رجایی

پرشین خودرو: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تایید غرق شدن یک کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی گفت: عدم هماهنگی بین افسر کشتی و پیمانکار تخلیه و بارگیری باعث بروز این سانحه شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، هادی حق شناس در خصوص کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی گفت: این اتفاق هر از چندی در بنادر کشور رخ می‌دهد و دو سال پیش نیز واقعه مشابهی در بندر امام خمینی اتفاق افتاده بود.

وی افزود: کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی امروز صبح حد فاصل ساعت ۹ تا ۱۰ در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی دچار غرق شدگی شد. طول این کشتی ۹۰ متر و حامل ۱۵۳ کانتینر بار صادراتی از بندر شهید رجایی حاوی روغن‌های صنعتی، کلر و کنستانتره مس بود که پیش بینی ما این است احتمال غرق شدگی این کشتی به دلیل عدم هماهنگی میان پیمانکار تخلیه و بارگیری و جرثقیل تخلیه کشتی بوده که نتوانستند بر اساس کارگو پلن (نقشه تخلیه و بارگیری) اقدام به بارگیری کشتی کنند.

وی آبخور اسکله ۲۵ شهید رجایی را ۱۷ متر دانست و گفت: از کف کشتی تا نقطه بالای آن ۲۵ متر بود که در حال حاضر بخشی از کشتی از آب بیرون است اما مابقی آن در آب فرو رفته است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: عملیات تخلیه سازی کشتی آغاز شده، با توجه به اینکه این کشتی جزو شناورهای کوچک محسوب می‌شود پیش بینی ما این است که به سرعت بار آن تخلیه شود.

وی ادامه داد: این کشتی ۱۴ پرسنل هندی دارد که همگی سالم هستند ولی یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است. به گفته حق شناس کشتی غرق شده تحت پرچم کشور کوموروس بوده و غرق شدن آن به دلیل آنکه بار در کانتینر بوده آلودگی آب را در پی نداشته است.

کد خبر 112389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha