کد خبر 112394
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
آزمایش موفقیت آمیز پهپاد Skyways ایرباس

پرشین خودرو: ایرباس با همکاری شرکت خدمات کشتی‌رانی ویلهلم و اداره‌ی دریانوردی سنگاپور، پهپاد تحویل اسکای‌ویز را به‌طور موفقیت‌آمیز آزمایش کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی اسکای‌ویز (Skyways) ایرباس پهپاد تحویل کالایی را به‌همین نام با موفقیت آزمایش کرد که بسته‌ها را به کشتی‌های لنگرانداخته‌ی دور از ساحل منتقل می‌کند. پروژه‌ی اسکای‌ویز که با هدف ساده‌‌شدن عملیات بارگیری ارائه شده، در سنگاپور آزمایش شده و ایرباس امیدوار است سرعت تحویل کالا را افزایش دهد. این شرکت هواپیماسازی بزرگ دنیا اعتقاد دارد پروژه‌ی اسکای‌ویز روشی پاک و ایمن برای کسب‌وکار تحویل کالا در بنادر شلوغ خواهد بود. 

ایرباس با همکاری شرکت تدارکاتی ویلهلم شیپس سرویسز (Wilhelmsen Ships Services) و اداره‌ی دریانوردی و امور بنادر سنگاپور مشغول انجام آزمایش‌های پهپاد تحویل اسکای‌ویز است. روز جمعه گذشته، اولین پرواز با یکی از هواپیماهای بدون سرنشین اسکای‌ویز این شرکت در محل کار انجام شد که حامل قطعات چاپ سه‌بعدی به وزن ۱.۵ کیلوگرم بود.

انجام موفق عملیات به‌معنای خروج از خط ساحلی اسکله‌ی جنوبی مارینا سنگاپور و پرواز تا فاصله ۱.۵ کیلومتری به‌سمت کشتی مقصد بود. پهپاد تحویل ایرباس پس از پرواز و حمل بار، آن را روی عرشه‌ی کشتی قرار داد و آماده‌ی بازگشت شد. کل زمان این فرایند کمتر از ۱۰ دقیقه طول کشید. 

 

پهباد

 

لئو جئو، سرپرست پروژه اسکای‌ویز ایرباس گفت:

 ما هیجان‌زده‌ایم که اولین آزمایش چنین پهپادی را در دنیای فعالیت‌های دریایی با موفقیت انجام دادیم. پیشرفت امروز نتیجه‌ی ماه‌ها آمادگی تیم اختصاصی ما و همکاری تنگاتنگ با شرکا است و در آینده، به‌دنبال بازاری گسترده در صنعت دریایی هستیم. 

باتوجه‌به‌ گفته‌های مسئولان ایرباس، هواپیمای بدون سرنشین اسکای‌ویز درواقع می‌تواند ۴ کیلوگرم را حمل کند و به کشتی واقع در فاصله‌ای تا ۳ کیلومتر خارج از خط ساحلی برسد. پرواز این پهپاد تحویل ازطریق کریدورهای اختصاصی هوایی و با کمک نرم‌افزار کنترل خودران میسر می‌شود.

آزمایش‌های بعدی قابلیت‌های دیگر این پهپاد در صنعت حمل‌ونقل دریایی بررسی خواهد کرد و همچنین، نحوه‌ی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین هدایت‌پذیر ازراه‌دور را در صنعت حمل‌ونقل تحلیل می‌کند تا بتوان آن را در آینده گسترش داد. ظاهرا این نوع روش‌های بارگیری مکمل می‌تواند سرعت تحویل کالا را تا شش‌برابر افزایش دهد و هزینه‌ها را تا ۹۰ درصد کاهش دهد و به کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها کمک کند. افزون‌براین، چنین روشی می‌تواند از وقوع حوادثی جلوگیری کند که ممکن است ازطریق روش‌های معمول بارگیری در بنادر شلوغ اتفاق بیفتد.

 
 
پهباد
 

ماریوس یوهانسن، معاون بخش تجاری و کشتی‌رانی ویلهلم شیپس سرویسز می‌گوید:

تحویل قطعات ضروری و لوازم پزشکی و پول نقد برای کارفرما ازطریق راه‌اندازی قایق یا وسایل نقلیه‌ی کوچک، بخش مهمی از فعالیت‌های ما در خدمات کشاورزی است که روزانه در بنادر سراسر جهان ارائه می‌کنیم. فناوری مدرن مانند سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین، فقط یکی از ابزارهای جدید و عالی است که می‌تواند در صنعت حمل‌ونقل استفاده شود. به‌کمک فناوری مدرن، می‌توانیم صنعت حمل‌ونقل را به پیش برانیم و نحوه‌ی خدمت به مشتریان را بهبود بخشیم.

به‌زودی، ایرباس با همکاری دانشگاه ملی سنگاپور نمونه‌ای اولیه از پهپاد اسکای‌ویز را در محیط‌های شهری نیز به پرواز درمی‌آورد. ویدئوِ زیر نشانگر عملیات موفقیت‌آمیز هواپیمای بدون سرنشین اسکای‌ویز ایرباس در عمل است.

کد خبر 112394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha