توقیف خودروهای حامل موادمحترقه غیرمجاز تا پایان تعطیلات

پرشین خودرو: رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: خودروی افرادی که در چهارشنبه آخر سال رفتارهای مخاطره‌آمیز داشته باشند، توقیف می‌شود و اگر از خودرو موادمحترقه پرخطر کشف شود، آن خودرو نیز تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌ماند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، سردار محمد شرفی درباره تهمیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: اقلام مربوط به موادمحترقه دو نوع هستند، یک نوع از این مواد، عموماً خطرزا نیستند، مجاز هستند و تولید، خرید و فروش آن در جامعه آزاد است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: پلیس بیشتر به دنبال کسانی است که به‌صورت غیرمجاز موادمحترقه را تولید می‌کنند؛ اخیراً در چند نقطه از ایران شاهد بودیم افرادی در کارگاه‌های مخفی اقدام به تولید موادمحترقه غیرمجاز می‌کردند که در اثر انفجار این مواد خسارات مالی و جانی ایجاد شد.

وی متذکر شد: یکی از طرح‌های پلیس، کنترل مجرمانی است که در سالهای گذشته به دنبال تولید و توزیع موادمحترقه خطرناک بودند، پلیس تمام هویت این افراد را از بانکهای اطلاعاتی خود استخراج کرده و این افراد را تحت رصد خود قرار می‌دهد.

شرفی با اشاره به جلسات پلیس با صنوف و هشدار به آنها درباره فروش موادمحترقه غیرمجاز تصریح کرد: گشتهای انتظامی نیز در قالب پلیس اطلاعات، پیشگیری و آگاهی در ایام چهارشنبه آخر سال فعال و نسبت به موضوع توجیه شدند همچنین فضای مجازی نیز توسط پلیس فتا در این زمینه رصد می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی باعث شد از وضعیت خطرناک سالهای گذشته فاصله بگیریم و امیدواریم آگاهی‌های عمومی و مشارکت جدی والدین به پلیس کمک کند، در این ایام شاید فرزندان با توجه به هیجانات موجود، موادمحترقه را در زیرزمین یا اتاق‌خواب خود پنهان کنند که والدین نسبت به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: پلیس با همکاری آموزش و پرورش، جلسات خوبی با انجمن‌های اولیا و مربیان نیز برگزار کرده و به دنبال این هستیم که شاهد چهارشنبه آخر سال آرام برای مردم باشیم.

شرفی با هشدار به افرادی که در چهارشنبه آخر سال مخل نظم و امنیت عمومی هستند، تأکید کرد: مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال، توسط پلیس بازداشت شده و با دستور مقام قضایی تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر می‌برند همچنین خودروی افرادی که رفتارهای مخاطره‌آمیز داشته باشند، توقیف می‌شود و اگر از خودرو موادمحترقه پرخطر کشف شود، آن خودرو نیز تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌ماند.

وی متذکر شد: کارگاه‌ها و مغازه‌های تولید و عرضه‌کننده موادمحترقه پرخطر نیز پلمب شده و ضمن تشکیل پرونده قضایی برای آنها، تا پایان تعطیلات نوروزی در پلمب خواهند بود.

کد خبر 112395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha