کد خبر 112396
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
پلیس راه آهن آماده تامین امنیت مسافران

پرشین خودرو: فرمانده پلیس راه آهن کشور از آمادگی نیروهای این پلیس برای تامین امنیت مسافران شبکه ریلی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ حشمت اله ملکی درباره برنامه‌های پلیس راه آهن در نوروز ۹۸ گفت: نیروهای پلیس راه آهن در سراسر شبکه ریلی کشور با تمام توان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند. با شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم سفر، تعداد دو میلیون و دویست هزار نفر با قطار سفر می کنند، این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی و جهادی کارکنان پلیس راه آهن کشور، در ایام نوروز امنیت اماکن، بناها، منازل سازمانی متعلق به راه آهن، سالن‌های مسافری، قطارهای مسافری و ۱۰۲ ایستگاه در طول ۱۳ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور تامین می‌شود که در این خصوص از گشت‌های موتوری و خودرویی استفاده شده است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور به تشکیل قرارگاه نوروزی فرعی «ابوذر» در ستاد پلیس راه‌آهن در هماهنگی با پلیس پیشگیری ناجا اشاره کرد و گفت: هدایت ستادی و فرماندهی برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروز، از ۲۵ اسفند ماه  آغاز شده ۹۷ تا ۱۸ فروردین ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه نیز اجرای طرح‌های متعدد انتظامی در ایام نوروز با هدف ارتقاء بیش از پیش امنیت خطوط ریلی را از جمله اقدامات پیش بینی شده توسط این پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا اجرای طرح «وحدت» با هدف اعزام پلیس به داخل قطارهای مسافری به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اجرایی می شود. همچنین طرح «فجر» نیز به منظور برخورد با تهدیدات امنیتی در سطح ایستگاه‌های مهم و مسافرپذیر در دستورکار قرار دارد.

سرهنگ ملکی در ادامه به عملکرد یک ساله پلیس راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: پلیس راه آهن در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خطوط ریلی، در سال ۹۷ توانست به افزایش ۲۵۵ درصدی کشف کالا و ارز قاچاق از نظر ارزش ریالی دست یابد که این روند با قوت ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به کشف انواع جرایم در سطح ایستگاه‌های راه آهن نیز اظهار کرد: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در سال ۹۷ با افزایش ۶۰ درصدی کشف انواع از قبیل سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح ایستگاه های راه آهن کشور مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از خطوط ریلی،  ۱۴۴درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم، افزود: ماموران پلیس راه آهن کشور موفق به کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مسیرهای ریلی کشور شدند.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسافران نوروزی خطوط ریلی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت عابر بانک و.. به افراد غیر مسئول، و از دریافت هرگونه بسته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس خودداری کرده و مراتب را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

وی از مسافرانی که قصد مسافرت از طریق خطوط ریلی به شهرهای کشور و یا خارج از کشور دارند، نیز گفت:‌ مسافرانی که قصد دارند از طریق خطوط ریلی به سفرهای به داخلی یا خارجی بروند، بلیت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه کرده و از مراجعه به واسطه‌ها و شبکه های اینترنتی غیر مجاز خودداری کنند.

فرمانده پلیس راه‌آهن خطاب به مسافران نوروزی خطوط ریلی گفت: ممکن است مسافران ایستگاه‌های راه آهن، در بازه زمانی پیک سفرهای نوروزی، با کمبود تاکسی مواجه شوند، که در پی آن احتمال سوء استفاده تحت عنوان مسافر بر شخصی و سرقت بار آنان وجود دارد، بنابراین به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم که حتما برای انتقال به سطح شهر از تاکسی‌های معتبر استفاده کنند.

وی  در پایان با بیان اینکه مسافران از گذاشتن طلا، اشیاء و وسایل قیمتی خود در داخل چمدان‌ها خودداری کنند، گفت: مسافران برای تامین نظم و امنیت پایدار و پیشگیری از سوء استفاده مجرمان با پلیس راه آهن همکاری کنند.

کد خبر 112396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha