کد خبر 112397
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
۳۰۰ تُن مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شد

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور در آستانه نوروز خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، حمید انصاری ضمن اعلام این خبر افزود : تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی به ۱۷۵۸۰۸مورد رسیده است.

وی گفت : بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی ۴۸۶۶۱ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز ، اماکن و رستوران های بین راهی ۸۰۲۷ مورد و کل بازرسی های بهدشت محیطی ۲۳۲۴۹۶ مورد بوده است.

انصاری اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۳۱۷۹ مورد بوده  که از این تعداد ۲۷۵ مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را ۱۰۰۳ مورد اعلام کرد  که ۲۱۳ مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی بوده است.

انصاری افزود : مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۳۳۸۲۷۱ کیلو گرم است. 

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده گسترده بازرسین بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی ها گفت : در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۱۴۴۸۷۰ مورد بوده است.
وی اظهار داشت : از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون تعداد موارد کلرسنجی آب ۱۶۷۱۲۴ مورد بوده که این امر با دقت و پیگیری در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت : سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

گفتنی است برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سالجاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز 98 ادامه خواهد داشت.

کد خبر 112397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha