برگزاری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و چین

پرشین خودرو: هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین روز سه شنبه با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین در پکن برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، در این اجلاس 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «ژانگ شان» وزیر بازرگانی چین، راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانکی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را بررسی کردند.

 

چین


دو طرف در این نشست ضمن تاکید بر توسعه و تقویت روابط دو جانبه، خواستار رفع موانع احتمالی بر سر راه توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور شدند.


در حاشیه این نشست، دو یاداشت تفاهم همکاری میان اتاق بازرگانی چین و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق صادر کنندگان و وارد کنندگان دارو چین امضا شد.


دیدار با وزیر بازرگانی، دیدار با تجار ایرانی و چینی و حضور در همایش فرصت های سرمایه گذاری مشترک از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به چین بود.


شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین در تهران برگزار شده بود.

کد خبر 112398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha