تاکید شهردار تهران بر لزوم افزایش جمعیت دوچرخه‌سوار

پرشین خودرو: شهردار تهران گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سواران پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، پیروز حناچی صبح امروز و در حالی‌که همراه با تعدادی از شهروندان از میدان توحید تا پارک‌شهر رکاب زده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: تحرک بدنی موضوعی است که به سلامت شهروندان بستگی دارد و هر فردی که نگران سلامت خود است باید تحرک داشته باشد و ورزش را به طور مستمر پیگیری کند. البته در بحث سالم بودن و سالم ماندن کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز مهم است.

وی تأکید کرد: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سوار پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

 

دوچرخه

 

شهردار تهران در ادامه درباره زیباسازی‌ نوروزی پایتخت توضیح داد: همکارانم هفته گذشته به‌صورت شبانه‌روزی به این موضوع پرداختند و تلاش کردند تا شهر را آماده کنند. 

حناچی با اشاره به نقش رنگ آمیزی در شهر گفت: اگر از شما بپرسند تهران چه رنگی است، احتمالا می‌گویید خاکستری، و این در حالی است که سنت و فرهنگ ایرانی سراسر رنگ را به خاطر می‌آورد.

شهردار تهران در مورد لغو مصوبه برج‌باغ‌ها نیز خاطرنشان کرد: تلاش شورای‌شهر در این خصوص قابل تقدیر است و شهرداری و شورای‌شهر تصمیم گرفتند که دیگر اجازه این قبیل اقدامات ضدمحیط زیستی را ندهند. در همین رابطه، اجازه ساخت و ساز در 62 باغ که به تازگی صادر شد، کم ترین هزینه ای بود که در این زمینه می توانستیم بپردازیم.

 

کد خبر 112401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha