آغاز آزمایش سپرهای حرارتی فضاپیمای «اسپیس ایکس»

پرشین خودرو: شرکت فضایی اسپیس ایکس آزمایش سپرهای حرارتی خود را به زودی آغاز می‌کند. این سپرهای ویژه قرار است مانع از سوختن فضاپیمای این شرکت در زمان برخورد با جو زمین شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، الون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس مدعی شده که سپرهای یادشده قادر به تحمل حرارتی تا حداکثر ۱۳۷۷ درجه سانتیگراد هستند.

اسپیس ایکس بعد از آزمایش موفقیت آمیز کپسول حمل فضانورد خود و انتقال آن به ایستگاه فضایی بین المللی و سپس بازگرداندن این کپسول به کره زمین بر روی پروژه جاه طلبانه دیگری متمرکز شده است. این طرح ساخت یک فضاپیمای قدرتمند و پیشرفته برای سفرهای فضایی طولانی مدت به سیارات دوردست مانند کره مریخ است.

به گفته الون ماسک، اولین گام در این زمینه آزمایش سپر گرمایی این فضاپیماست که جلوی سوختن آن را در زمان بازگشت به زمین می‌گیرد. اجزای این سپر به صورت قطعات شش ضلعی طراحی خواهد شد تا مقاومت آنها در برابر گرما افزایش یابد.

یک سیستم خنک کننده ویژه هم برای این سپر حرارتی در نظر گرفته شده که باعث گردش آب یا گاز متان در زیر سطح بیرونی سپر حرارتی و خنک شدن آن خواهد شد. آزمایش سپر مذکور ظرف روزهای آینده در مرکز آزمایش‌های اسپیس ایکس در تگزاس صورت می‌گیرد.

کد خبر 112407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha