کد خبر 112410
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
نجات 14 سرنشین کشتی واژگون شده بندر رجایی

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با حضور به موقع نیروهای جست و جو و نجات دریایی این اداره کل، 14 سرنشینن کشتی واژگون شده در بندر شهید رجایی نجات یافتند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور اظهار کرد: این کشتی به نام SL STAR با طول 91.5 متر با پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 دقیقه صبح امروز هنگام عملیات بارگیری دچار سانحه واژگونی شد.


وی افزود: این کشتی 14 نفر سرنشین داشت که همگی اتباع خارجی هستند و در نخستین دقایق بروز سانحه توسط تیم جست و جو و نجات بندر شهید رجایی نجات یافتند.


عفیفی پور با بیان اینکه علت واژگونی این کشتی در حال بررسی است، بیان کرد: از 14 سرنشین این کشتی سه نفر مصدوم و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.


وی محموله این کشتی را 153 کانتینر کالای معدنی و صنعتی اعلام کرد و گفت: گروه عملیات بندری در حال بیرون آوردن کانتینرها از دریا و انتقال به محوطه بندری هستند.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه و بارگیری بندر بدون توقف در جریان است، افزود: شرایط و اوضاع کشتی در کنترل است و علل دقیق حادثه توسط تیم کارشناسان کمیته بررسی سوانح بندر در دست بررسی است.


بندر شهید رجایی با 40 پست اسکله و 18 دستگاه جرثقیل گنتری کرین (دروازه ای) در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.


این بندر بزرگترین و مجهزترین بندر کانتینری ایران است که بیش از 80 درصد عملیات کانتینری بنار سراسر کشور را پشتیبانی می کند

کد خبر 112410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha