کد خبر 112460
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
اندونزی سفارش 49 بوئینگ را لغو کرد

پرشین خودرو: شرکت هواپیمایی اندونزی با انتشار نامه‌ای به بوئینگ درخواست کرده که سفارش ۴۹ فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس را لغو و کنسل کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  شرکت گرودا اندونزی به عنوان شرکت هواپیمایی ملی این کشور، تحت تأثیر سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در چند ماه گذشته سفارش این نوع خاص از هواپیما از بوئینگ آمریکا را لغو و کنسل کرده تا علت حادثه‌ای و دلیل دقیق سقوط دو هواپیما ای که در چند ماه گذشته رخ داده است معلوم و اعلام شود.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا که در کنار ایرباس اروپا، از بزرگترین کمپانی‌های تولید هواپیما به شمار می‌آید، در طول یک ماه گذشته با چالش‌ها و مشکلات متعددی تحت تأثیر دو سقوط مرگبار از مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس مواجه شده است که این امر سهام این شرکت را بعد از دومین حادثه هوایی که منجر به سقوط و کشته شدن خیل عظیمی از مسافران و سرنشینان این هواپیما شد به شدت ساقط کرده و نام و آوازه این شرکت بزرگ هواپیماسازی را زیر سوال برده، به گونه‌ای که بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت این نوع خاص از هواپیما را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده و متوقف کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تقریباً یک ماه پیش بود که یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به سمت نایروبی پایتخت کنیا در حال پرواز بود سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. با این که در روزهای اولیه بعد از سقوط هنوز علت حادثه و چند و چون آن مشخص نشده بود بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت آن را متوقف اعلام کرده و بسیاری از رسانه‌ها نیز از نقص فنی و مشکلی در نرم افزار موجود در بوئینگ ۷۳۷ سخن گفته و خبر دادند. این دومین سقوطی بود که در چند ماه گذشته برای این مدل خاص از هواپیمای بویینگ رخ می‌داد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بر این فرضیه وا می‌داشت تا شباهت میان این دو سقوط را کشف کرده و به برطرف کردن آن بپردازند. تقریباً در آبان ماه گذشته بود که یک فروند دیگر از هواپیمای مذکور فعال در ایرلاین لئون ایر اندونزی نیز تنها چند دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه جاکارتا در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ مسافر و سرنشین آن ناپدید و کشته شدند.

کد خبر 112460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha