کد خبر 112477
۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
توقیف خودروی 1700 راننده پرخطر

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا، از برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیان‌فر ضمن تشریح این خبر اظهار کرد: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۲۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات رانندگی جان باخته و ۱۸۰۰ نفر مجروح شدند.

وی به مهمترین علل رخداد تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم کنترل وسیله نقلیه مهمترین علت تصادفات از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بوده است. از سوی دیگر ۴۹ درصد تصادفات از شکل واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا از برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: برابر دستورالعمل صادره خودروی رانندگان پرخطر بین ۷۲ ساعت تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

وی افزود: در عین حال برای خودروهایی که خانواده درون آنهاست به جهت رعایت حال مسافران پس از انجام تست‌های لازم از راننده، خودرو چند ساعت توقیف خواهد شد.

به گفته وی تنها طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور توسط مأموران پلیس راه متوقف و راهی پارکینگ شده است.

سردار هادیانفر به وضعیت جوی محورهای کشور اشاره و تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ناپایداری‌های جدید تا روز چهارم فروردین همچنان ادامه دارد لذا توصیه می‌کنیم رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی حتماً از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شده و سپس مسافرت خود را انجام دهند.

وی گفت: در عین حال انتظار داریم رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی تجهیزات لازم خصوصاً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی همراه داشته باشند و پیش از آغاز سفر باک خودروی خود را به طور کامل پر کنند.

کد خبر 112477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha