کد خبر 112484
۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
اعلام مسیرهای گردشگری دریایی و قیمت شناورها

پرشین خودرو: مسیرهای گردشگری دریایی همراه با قیمت‌های تعیین شده شناورها جهت اطلاع مسافران در بنادر شمالی و جنوبی کشور اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از سال گذشته گردشگری دریایی جای خود را بین خانواده‌های ایرانی باز کرده است. کسانی که این نوع گردشگری را تجربه کرده‌اند می‌دانند که چه لذتی انتظارشان را می‌کشد.

درست است که گردشگری دریایی ایران، جوان است و راه طولانی برای رسیدن به سایر کشورهایی دارد که از سال‌های گذشته به این نوع گردشگری پرداخته‌اند، اما با برنامه‌ریزی، فرهنگ سازی و ایجاد تنوع می‌توان از خیلی از کشورها پیشی گرفت چرا که ایران در این حوزه پتانسیل‌های دارد که کشورهای همسایه از آن برخوردار نیستند.

مسافران بوشهر

مسافران استان بوشهر می‌توانند از مسیرهای دریایی بوشهر - خارگ و خارگ - گناوه به عنوان مسیر گردشگری استفاده کنند. مسیر گردشگری دریایی بوشهر - خارگ با ظرفیت کلی ۳۰۸ نفر که هزینه بلیت آن برای بومی‌های خارک ۱۵ هزار تومان و برای غیر بومیان ۲۶ هزار تومان تعیین شده در ایام نوروز فعال خواهد بود و مسیر گردشگری دریایی خارک - گناوه نیز با ظرفیت کلی ۲۷۳ نفر و هزینه بلیت ۱۸ هزار تومانی برای بومیان خارگ و غیربومی‌ها به عنوان یکی دیگر از مسیرهای گردشگری دریایی در نوروز ۱۳۹۸ برای مسافران در دسترس خواهد بود.

مسافران هرمزگان

مسافران هرمزگان می‌توانند در ابوموسی، آفتاب، تیاب، جاسک، چارک، خمیر، سیری، شارجه، باهنر، حقانی، قشم (پهل، زاکری لافت)، کیش، لارک، لنگه، و هرمز از مسیرهای دریایی به منظور گردشگری استفاده کنند. در مجموع ظرفیت کلی برای گردشگران دریایی در این استان بیش از ۱۰۹ شناور است و هزینه بلیت آن از ۱۸ هزار تومان به بالا نرخ‌گذاری شده است.

مسافران گلستان

مسافران استان گلستان می‌توانند در بنادر گز و ترکمن از مسیرهای گردشگری دریایی استفاده کنند. ظرفیت کلی برای گردشگران دریایی در این بنادر معادل ۵۳ نفر است و هزینه بلیت ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

مسافران مازندران

آن‌هایی که در ایام نوروز به استان مازندران سفر می‌کنند باید بدانند بنادر امیرآباد، نوشهر و رامسر از مسیرهای گردشگری دریایی بهره‌مند هستند و این در حالی است که ظرفیت کلی در این مسیرها معادل ۱۲۰۰ قایق تفریحی بوده و هزینه بلیت نیز به صورت توافقی اخذ می‌شود.

مسافران گیلان

مسافرانی که به استان گیلان سفر کرده‌اند می‌توانند در بنادر آستارا و انزلی با ظرفیت کلی حدود ۱۰۰۰ هزار قایق و هزینه بلیت توافقی، از مسیرهای گردشگری مربوطه بهره‌مند شوند.

مسافران خوزستان

در مسیرهای تعریف شده آبادان، بندر امام خمینی (ره)، خرمشهر، کویت و جزیره مینو که دارای شناورهای لندینگ‌کرافت و کشتی مسافری هستند، مسافران نوروزی می‌توانند با هزینه ۴۰ هزار تومان به بالا به گردشگری دریایی بپردازند.

سیستان و بلوچستان

در استان سیستان بلوچستان نیز مسافران می‌توانند در بندر چابهار با ظرفیت کلی ۱۰۰۰ قایق تفریحی و هزینه بلیت توافقی در ایام نوروز گردشگری دریایی باشند.

کد خبر 112484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha