کم مصرف ترین اتومبیل های سال 2019 معرفی شد + تصاویر

پرشین خودرو: امروزه برای داشتن یک اتومبیل کم مصرف و مقرون به صرفه، نیاز است که یک خودروی پلاگین هیبریدی و یا الکتریکی خریداری کنید، اما آیا در بین خودروهای استاندارد بنزینی هم پیشرانه‌های کم مصرف و اقتصادی وجود دارد؟ چرا که نه.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای تمام الکتریکی و یا حداقل هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارای سیستم‌های محرک دوست دار محیط زیست هستند که علاوه بر آلایندگی کمتر، میزان مصرف سوخت کمتری هم برای کاربران خود دارند و یا در وسایل نقلیه الکتریکی دیگر نیازی به سوخت‌های فسیلی و اختصاص هزینه‌های نسبتا بالا نخواهد بود، اما این وسایل نقلیه در زمان خرید هزینه بسیار بالاتری نسبت به وسایل نقلیه معمولی با موتورهای استاندارد درون سوز دارند و همین موضوع باعث شده تا همچنان بازار خودروهای استاندارد با موتورهای درون سوز معمولی داغ باشد، به همین منظور در ادامه به معرفی کم مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا خواهیم پرداخت که دارای کمترین مصرف سوخت بنزین بوده و برخی از آنان در بازار کشور دیده می‌شود که جذابیت مقاله را دوچندان خواهد کرد.

10- کیا فورت (سراتو) FE

در بین کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی، اول از همه به یک خودرو از سرزمین های آسیایی خواهیم رسید که مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه 17 هزار و 790 دلاری مالک آن شوند، اما موضوع مهم‌تر می‌تواند اقتصاد سوخت بسیار خوب این اتومبیل باشد که باعث شده در بین 10 خودروی کم مصرف بازار قرار گیرد. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده برای کارکرد شهری خود چیزی حدود 7.5 لیتر مصرف سوخت دارد، اما این مقدار برای مسیرهای خارج از شهر و رانندگی در بزرگراه به چیزی حدود 5.7 لیتر خواهد رسید که در مجموع باعث شده مصرف سوخت ترکیبی 6.72 لیتری بدست آید.

 

کیا فورت



9- جگوار XF دیزلی

در جایگاه "نهم" لیست، خودروی سدان لوکس جگوار در مدل دیزلی با قیمت پایه 56 هزار و 485 دلار دیده می‌شود که دلایل بسیار زیادی برای خرید آن وجود دارد، اما یکی از موارد مهم آن می‌تواند مصرف سوخت 6.72 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل درست همانند کیا فورت باشد که از ترکیب مصرف 7.5 لیتری سوخت برای شهر و مصرف سوخت 5.7 لیتری در بزرگراه بدست آمده است.

 

جگوار دیزلی



8- هیوندای النترا اکو

بعد از جگوار XF دیزلی، در جایگاه هشتم خودروی محبوب کره ای یعنی "هیوندای النترا" دیده می‌شود که نسخه مورد بحث ما یعنی "النترا Eco" به قیمت 21 هزار و 50 دلار به مشتریان عرضه می‌شود مشتریان می‌توانند کمترین مصرف سوخت را بر روی هیوندای النترا داشته باشند که برای کارکرد شهری خود چیزی حدود 7.35 لیتر و همچنین برای کارکرد خارج از شهر خود چیزی حدود 5.8 لیتر مصرف سوخت دارد.

 

النترا اکو



7- تویوتا یاریس سدان

برند "یاریس" بیشتر از همه به عنوان یک خودروی هاچ بک شهری شناخته می‌شود، اما این خودرو یک نسخه سدان هم دارد که با سفارش موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر 106 اسب بخاری بر روی آن، تبدیل به یک خودروی کم مصرف و اقتصادی برای کاربران خود می‌شود. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده برای کارکرد شهری حدود 7.35 لیتر مصرف سوخت دارد و برای رانندگی در بزرگراه، مصرف سوخت آن به چیزی حدود 5.8 لیتر خواهد رسید، این درحالیست که برای خرید این اتومبیل نیاز به پرداخت هزینه 15 هزار و 450 دلاری خواهید داشت.

 

تویوتا یاریس سدان



6- هوندا فیت

خودروی هاچ بک "هوندا فیت" با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند مصرف سوخت 7.1 لیتری در شهر و مصرف سوخت 5.8 لیتری در مسیرهای خارج از جاده داشته باشد، اما برای داشتن آن نیاز است که حداقل قیمت پایه 16 هزار و 190 دلاری پرداخت کنید و در مجموع مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتری برای کاربران خود دارد.

 

هوندا فیت



5- جگوار XE دیزلی

با طراحی موتور بسیار خوب 2 لیتری چهار سیلندر 180 اسب بخاری دیزلی، کمپانی خودروسازی جگوار موفق شده دومین نماینده خود را در این لیست ارزشمند جای دهد و آن هم خودروی جگوار XE خواهد بود که برای کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.3 لیتری و برای کارکرد خارج از شهر خود مصرف سوخت 5.6 لیتری خواهد داشت، اما باید توجه داشت که برای داشتن این اتومبیل نیاز است که مشتریان پس انداز 38 هزار و 515 دلاری داشته باشند.

 

جگوار ایکس ای



4- هوندا سیویک سدان

هوندا سیویک با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر، کم مصرف‌ترین نسخه از خانواده "سیویک" خواهد بود که به صورت ترکیبی مصرف سوخت 6.5 لیتری دارد، اما به صورت جداگانه مصرف سوخت اتومبیل برای کارکرد شهری به چیزی حدود 7.3 لیتر می‌رسد و برای استفاده خودرو در بزرگراه، مصرف سوخت 5.6 لیتری بدست خواهد آمد. علاوه بر این، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر هم وجود دارد که این پیشرانه هم با مصرف سوخت 7.5 لیتری در شهر و مصرف سوخت 5.8 لیتری در بزرگراه، می‌تواند یکی از پیشرانه‌های کم مصرف بازار باشد، ولی همان نسخه 1.5 لیتری به عنوان شاخص، گزینه بهتری برای مشتریان بوده و با قیمت 19 هزار و 450 دلاری در دسترس خواهد بود.

 

هوندا سیویک



3- تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ بک با موتور 2 لیتری چهار سیلندر خود می تواند خروجی قدرت 168 اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که برای داشتن این میزان خروجی قدرت بسیار خوب، تنها مصرف 7.3 لیتری سوخت به ازای کارکرد شهری و مصرف سوخت 5.6 لیتری به ازای کارکرد خارج از شهر خواهد داشت که به صورت ترکیبی مصرف سوخت 6.5 لیتری بدست می آید. گفتنی است که این خودرو با قیمت 19 هزار و 990 دلاری ثبت سفارش می شود.

 

تویوتا کرولا



2- شورلت کروز سدان دیزلی

نکته قابل توجه این لیست، حضور تنها 1 نماینده از ایالات متحده آمریکا خواهد بود و آن هم شورلت کروز سدان دیزلی است که در کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.5 لیتری و همچنین در کارکرد خارج از شهر خود مصرف بسیار خوب 4.8 لیتری دارد که باعث شده مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل 25 هزار و 260 دلاری به میزان 6.3 لیتر برسد.

 

شورولت کروز



1- میتسوبیشی میراژ

در پایان به کوچک‌ترین عضو خانواده میتسوبیشی، یعنی خودروی هاچ بک "میتسوبیشی میراژ" خواهیم رسید که با قیمت پایه 13 هزار و 795 دلاری به مشتریان عرضه می‌شود و با استفاده از یک پیشرانه کوچک سه سیلندر 1.2 لیتری با مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری، باعث شده به عنوان کم مصرف‌ترین خودروی بنزینی در بازار آمریکا معرفی شود که به صورت جداگانه، می‌تواند در مسیرهای شهری مصرف سوخت 6.3 لیتری و همچنین در بزرگراه مصرف سوخت 5.4 لیتری داشته باشد. گفتنی است که این خودرو در سال گذشته هم موفق به کسب جایگاه نخست در بین کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی شده است.

 

کد خبر 112493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha