کد خبر 112495
۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
 ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

پرشین خودرو: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در بعد از ظهر امروز (۳ فروردین) برای استان‌های غربی بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۳ فروردین) در هرمزگان و جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا (۴ فروردین) ضمن تقویت سامانه بارشی در غرب کشور گستره فعالیت آن به دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و غرب سواحل دریای خزر کشیده می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه به علت شکل‌گیری جریانات جنوبی روی دریای عمان برای بخش‌هایی از مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران همراه با وزش باد با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود،اظهارکرد: فردا (۴ فروردین) شدت بارش در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی دوشنبه (۵ فروردین) در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود همچنین در این روز شاهد بارش‌های پراکنده برای نیمه شرقی خواهیم بود،گفت: سه شنبه (۶ فروردین) در اغلب مناطق کشور به غیر از جنوب شرقی بارش خواهیم داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود که روز دوشنبه (۵ فروردین) ارتفاع موج در غرب خلیج فارس به ۲.۵ تا سه متر می‌رسد.

وی همچنین در مورد وضعیت جوی تهران گفت: در روز یکشنبه (۴ فروردین) آسمان تهران نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد و بارش باران خواهد بود و بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۸ و ۵ پیش‌بینی می‌شود. در روز دوشنبه (۵ فروردین) نیز آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و در بعضی ساعات رعد و برق و رگبار با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۷ خواهد بود.

کد خبر 112495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha