38 کشته در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در شبانه‌روز گذشته گفت: در این بازه زمانی در ۳۷۰ تصادف فوتی و جرحی، ۳۸ نفر کشته و ۴۷۱ نفر مجروح شدند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیان‌فر با اشاره به پایان دور نخست سفرهای نوروزی اظهار کرد: دور دوم سفرهای نوروزی در حالی از فردا آغاز می‌شود که سازمان هواشناسی کشور بارش باران و لغزندگی معابر را طی دو، سه روز آینده پیش‌بینی کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در شبانه‌روز گذشته گفت: تنها طی 24 ساعت در 370 تصادف فوتی و جرحی، 38 نفر کشته و 471 نفر مجروح شدند.

وی افزود: انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، خستگی، خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت تصادفات فوتی و جرحی در 24 ساعت گذشته بوده است.

49 درصد تصادفات 24 ساعت گذشته از نوع واژگونی بود

به گفته این مقام انتظامی، 49 درصد تصادفات شبانه‌روز گذشته از شکل واژگونی بود و عدم کنترل وسیله‌نقلیه به دلیل لغزندگی معابر، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت رخداد این تصادفات بوده است.

توقیف 2 هزار و 650 خودروی حادثه‌ساز در 24 ساعت گذشته

هادیان‌فر از برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و متذکر شد: تنها طی شبانه‌روز گذشته 2 هزار و 650 دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه‌ساز بودند توسط عوامل پلیس راه و راهور در معابر کشور توقیف شدند.

بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر رخ داد

رئیس پلیس راهور ادامه داد: بر اساس آمارها، در 24 ساعت گذشته، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر رخ داده که نشان‌دهنده عدم استراحت کافی و خستگی راننده است لذا مجدداً توصیه می‌کنیم رانندگان پیش از آغاز سفر حتماً استراحت کافی کنند.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و تصریح کرد: برابر دستورالعمل صادره، مأموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه‌ساز در معابر به طور جدی برخورد می‌کنند و خودروهایی که دارای خانواده هستند پس از طی مراحل لازم و توقیف ساعتی ترخیص و سایر خودروها 72 ساعت توقیف می‌شوند.

به گفته هادیان‌فر خودروهایی که دارای تخلفات حادثه‌ساز در نوروز هستند در صورت ارتکاب مجدد تخلفات حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ پلیس می‌مانند.

وی با با بیان اینکه طی هفت روز گذشته تا دیروز با کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در جاده‌ها مواجه بودیم، افزود: با توجه به افزایش شمار کشته‌های تصادفات در شبانه‌روز گذشته این میزان کاهش به حدود چهار درصد رسیده است.

کشته‌شدن 170 نفر در صحنه تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود 170 نفر در صحنه تصادفات کشته و سه هزار و 750 نفر مجروح شدند.

این مقام انتظامی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و با توجه به شرایط جوی حتماً سرعت مطمئنه را در رانندگی رعایت کند تا دچار حادثه نشوند.

هادیان‌فر یادآور شد: رانندگان می‌توانند از طریق تلفن 88255555 یا 120 و یا از طریق سایر سامانه‌های پلیس راهور ناجا همچون سایت راهور 120 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شده و سپس وارد محورها شوند.

کد خبر 112496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha