جنرال موتور خودروی برقی می سازد

پرشین خودرو: شرکت جنرال موتورز به تازگی تایید و اعلام کرده است که قصد دارد برای احداث و راه اندازی یک کارخانه جدید برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، جنرال موتورز که بدون شک بزرگترین شرکت خودروسازی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود و با تولید مدل‌های متنوعی از وسایل نقلیه باکیفیت، قدرتمند و لوکس، سهم بالایی از بازار این کشور و همچنین بسیاری دیگر از کشورهای جهان را در اختیار دارد، حالا به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است به سمت و سوی تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی رفته و بدین ترتیب از گردونه رقابت با رقبای پرقدرت و بانفوذ خود در جهان همچون فولکس واگن، ولوو، فورد، دایملر و بی ام و عقب نیفتد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

چندی پیش بود که اخبار متعددی در خصوص تعطیلی کارخانه‌های جنرال موتورز و تعدیل نیروهای انسانی مشغول به کار در آنها منتشر شد که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و همچنین سایر منتقدان به شدت تحت فشار قرار گرفت تا به زودی فکری به حال بازگشت نیروهای انسانی به کار خود و همچنین بازگشایی کارخانه‌های مذکور کند و در این مورد پاسخگو باشد.

همان زمان نیز ماری بارا، مدیر ارشد اجرایی شرکت جنرال موتورز در واکنش به انتقادات شدید علیه این شرکت خاطرنشان کرد که این اقدام در راستای گرایش جنرال موتورز به سمت تولید خودروهای برقی و الکتریکی صورت گرفته و کارخانه‌های مذکور احتمالاً از این پس میزبان خط تولید خودروهای جدیدی که پاک و دوستدار محیط زیست هستند، خواهد بود.

حالا به گفته رویترز، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که با سرمایه گذاری به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در یکی از کارخانه‌های خود واقع در دیترویت آمریکا، قصد دارد که به تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب موجب اشتغال‌زایی و استخدام ۴۰۰ نفر نیروی انسانی شود.

جنرال موتورز می‌گوید این تصمیم قبل از مجموعه توئیت‌های خشم آلود و قهرآمیز دونالد ترامپ در خصوص بازگشایی کارخانه‌های این شرکت اتخاذ کرده بوده است.

کد خبر 112540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha