کد خبر 112548
۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
خسارت 300 میلیارد تومانی سیل به راههای مازندران

پرشین خودرو: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان خسارت ناشی از سیل به راههای این استان را افزون بر سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، براثر وقوع سیل 15 دستگاه پل ارتباطی بین 30 تا 100 درصد تخریب شد.
وی اضافه کرد : همچنین 374 نقطه از محورهای اصلی و فرعی استان بر اثر بارندگی و سیل دچار رانش شد که نیاز به مرمت و بازسازی و ایجاد دیوارهای حایل دارد.
نظری اظهار داشت : به دلیل شدت وقوع سیل حدود 52 کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان مازندران هم از بین رفت که این مسیر نیاز به مرمت و بازسازی دارد.


**برقراری ارتباط موقت
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بی سابقه خواندن میزان خسارت های ناشی از سیل به راههای این استان ، توضیح داد : در شرایط فعلی در مسیرهایی که پل ارتباطی تخریب شد به طور موقت با لوله گذاری بتونی مسیر به طور موقت باز شد تا تردد مردم از سرگرفته شود.
وی افزود : ما برای جبران خسارت های ناشی از سیل به خصوص ساخت پل های ارتباطی نیازمند تخصیص اعتبار هستیم تا بتوانیم با انتخاب پیمانکار فعالیت عمرانی را شروع کنیم.
این مسئول با اشاره به محدویت زمانی اجرای پروژه های عمرانی در مازندران به دلیل شرایط جوی ، خواهان تخصیص هر چه سریع تر اعتبار برای جبران خسارت ها از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی شد.
سیل اواخر اسفند ماه سال 97 در مازندران به 6 هزار و 300 واحد مسکونی، شبکه آب ، برق، گاز و تلفن حدود 300 روستا و افزون بر هفت هزار سردهنه کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی استان خسارت زد که مجموع آن بر اساس آخرین اطلاعات افزون بر 13 هزار میلیارد ریال برآورد شد.
براثر این حادثه که بنا به گزارش هواشناسی در سه دهه گذشته بی سابقه بود ، پنج مازندرانی نیز جان خود را از دست دادند.

کد خبر 112548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha