کد خبر 112565
۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
معرفی خودرو جدید لندرور برای جنگ با مالاریا

پرشین خودرو: اخیرا شرکت لندرور نمونه‌ی مخصوصی از دیسکاوری را معرفی کرده که برای سفری ۶,۳۰۰ کیلومتری برای نبرد با مالاریا در آفریقا آماده‌ شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، شرکت لندرور به‌تازگی همکاری خود را با جنبش Mobile Malaria آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۸، این جنبش موفق شد سرمایه‌ی ویژه لندرور برای تحقیقات درباره‌ی بیماری مالاریا را دریافت کند و اکنون، با همکاری جامعه‌ی جغرافی‌دانان سلطنتی، سفر ۸ هفته‌ای خود را اغاز خواهد کرد. در این سفر، ۳ محقق از دانشگاه آکسفورد حضور خواهند داشت. این سفر در کشور‌های نامیبیا، زامبیا، تانزانیا و کنیا انجام می‌شود.

 

لندرور

 

تیم محققان سفری به طول ۶,۳۰۰ کیلومتر vh تجربه خواهند کرد و با کمک نمونه‌ای ویژه از لندرور دیسکاوری درباره‌ی افرادی تحقیق خواهند کرد که در خطِ‌مقدم نبرد با مالاریا قرار دارند. دکتر جرج باسبی دراین‌باره می‌گوید:

مفتخریم طرح ما مدنظر لندرور و جامعه‌ی جغرافی‌دانان سلطنتی قرار گرفته است. با وجود اینکه نرخ افراد مبتلا به مالاریا در ۲۰ سال گذشته نصف شده، روند تحقیقات در چند وقت اخیر به‌کُندی پیش رفته است. با‌ همکاری دوستانمان در کشورهای نامیبیا، زامبیا، تانزانیا و کنیا، این سفر به ما کمک می‌کند با مسائل پیش روی محققان در آفریقا در سال ۲۰۱۹ بیشتر آشنا شویم. بهره‌مندی از دیسکاوری نه‌تنها به ما توان رسیدن به مناطقی را می‌دهد که تاکنون امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت؛ بلکه آزادیِ‌عمل و فضای بیشتری هم برای حمل تجهیزات مدنظر دراختیار ما قرار خواهد داد. استفاده از این تکنولوژی در پاسخ به پرسش‌های متداول درباره‌ی پشه‌ها و انگل‌های ناقل مالاریا به ما کمک خواهد کرد.

 

لندرور

 

لندرور دیسکاوری مخصوصی که مشاهده می‌کنید، تیم ویژه‌ی شرکت طراحی کرده و ساخته است و تمام تجهیزات موردنیاز پزشکان و محققان را دربر دارد. این تجهیزات عبارت‌اند از: آزمایشگاه ژنتیکی به‌همراه یخچال‌فریزر برای سالم‌ماندن نتایج و فضای بار منحصر‌به‌فرد با فریم مخصوص به‌‌همراه جعبه‌ی تجهیزات لازم و باتری مخصوص برای شارژ تجهیزات. تغییرات اعمال‌شده در این خودرو به محققان اجازه می‌دهد بتوانند اولین‌بار از آزمایشگاه ترتیب‌دهی DNA حمل‌شدنی استفاده کنند و با کمک محققان آفریقایی، به‌ فهم بهتری در چگونگی عملکرد این تکنولوژی در مناطق مختلف برسند.

 

لندرور

 

در بدنه‌ی خودرو، تجهیزاتی همچون چادر‌های آفتابی دوگانه، تجهیزات نجات، وینچ و محافظ گِل‌ولای، روف رک و چراغ‌های LED مخصوص رانندگی در شب نصب شده است. دکتر استیو ایلی، مدیر بخش پزشکی شرکت جگوار-لندرور، دراین‌زمینه می‌گوید:

مالاریا مسئله‌‌ای جهانی است که سالیانه جان میلیون‌ها نفر را به‌خطر می‌اندازد. ما در شرکت جگوارلندرور بسیار خرسندیم تکنولوژی موردنیاز را دراختیار استعداد‌ها و افراد متخصص قرار بدهیم تا بتوانند تغییری در دنیای ما ایجاد کنند. تکنولوژی منحصر‌به‌فرد طراحی‌شده‌ی تیم ویژه‌ی مهندسان ما این قابلیت را دارد تا به‌صورت جهانی بینش دقیقی از کنترل مالاریا دراختیار قرار دهد. من افتخار می‌کنم شرکت جگوارلندرور در این سفر نقش خواهد داشت.

کد خبر 112565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha