مردودی 350 هزار دستگاه خودرو در معاینه فنی

پرشین خودرو: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه بیش از ۸۵۳ هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی از ابتدای آبان ماه و هم‌زمان با اجرای فاز دوم طرح کاهش در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، نواب حسینی‌منش، با اشاره به اجرای فاز دوم طرح کاهش در سراسر شهر تهران از ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷ گفت: از ابتدای اجرای فاز دوم طرح کاهش بالغ بر ۸۵۳ هزار و ۶۰۲ خودرو برای دریافت گواهی معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح، ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده است، از جریمه و شناسایی ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های سطح شهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه تا ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷، ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵۵۷ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن گواهی معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند این در حالی است که از ابتدای آبان ماه تا پایان اسفندماه ۹۷ و هم‌زمان با اجرای فاز دوم طرح کاهش در سطح شهر بالغ بر ۹۵۷ هزار و ۹۶ دستگاه خودرو در محدوده‌ی زوج و فرد و ۷۷ هزار و ۸۱۵ دستگاه خودرو، خارج از محدوده‌ی زوج و فرد از طریق دوربین‌های سطح شهر شناسایی و جریمه شده‌اند.

حسینی‌منش با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تا پایان اسفند نیز یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۰۲ دستگاه خودرو برای دریافت گواهی معاینه فنی مراجعه داشته‌اند گفت: میزان مراجعات سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین خودروهای آلاینده به ترتیب پراید، پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ بودند و بر اساس سال تولید نیز به ترتیب خودروهای پیکان، نیسان و در مراحل بعدی وانت مزدا و خودروی آر. دی که سال تولیدشان بالاتر از سال ۱۳۸۴ است، بیشترین میزان آلایندگی را داشته‌اند.

حسینی‌منش با اشاره به اینکه اجرای مرحله دوم طرح کاهش در افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی تأثیر بسزایی داشته است، اظهار کرد: از میزان کل خودروی مراجعه کرده ۳۵۰ هزار دستگاه به دلیل آلایندگی و ۴۳ درصد به دلیل نقص فنی مردود شده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به علت مردودی این خودروها، گفت: گازهای خروجی ۲۹ درصد، عمر ایستایی ۲۷ درصد، عیوب ظاهری ۱۲ درصد، تست ترمز ۱۰ درصد و سایر موارد بیشترین علت مردودی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 112584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha