کد خبر 112587
۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
برند «اسمارت» در آستانه نابودی!

پرشین خودرو: در دوره کنونی که مشتریان علاقه مند به خرید ماشین های شاسی بلند و کراس اوور هستند، خودروهای کوچک شهری اسمارت جایگاهی در بین مشتریان نخواهد داشت!.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اسمارت، به عنوان یکی از خودروسازان زیرمجموعه دایملر که در سال 1994 میلادی تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را از سال 1998 میلادی آغاز کرد، در دوره ای که همه به دنبال خرید ماشین های سایز بزرگ همچون شاسی بلندها و یا خودروهای کراس اوور شهری هستند، دیگر شانسی برای ادامه حیات خود ندارد و آینده آن با اما و اگر همراه شده است.

باتوجه به آمارهای فروش جهانی، فروش خودروهای شاسی بلند، کراس اوور وهمچنین خودروهای پیکاپ رونق زیادی دارد و تقریبا هیچکس علاقه مند به خرید یک ماشین بسیار کوچک شهری نیست، بویژه از سری محصولات شرکت خودروسازی "اسمارت" که باوجود جثه کوچک و کارایی محدود آن تنها در محیط های شهری، با قیمت بسیار بالایی به مشتریان عرضه می شود. حال منابع خبری مدعی هستند که آینده این شرکت با اما و اگر همراه بوده و سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری کمپانی خودروسازی دایملر هم نمی‌تواند آینده این شرکت را تضمین کند.

 



پیش بینی های انجام شده به این موضوع اشاره می کنند که تا 5 سال آینده، برند "اسمارت" در صنعت خودروسازی به طور کامل ناپدید خواهد شد و اخیرا گزارشاتی بدست آمده است که تا پایان سال جاری میلادی، در رابطه با آینده این شرکت تصمیم گیری خواهد شد و کمپانی خودروسازی دایملر برای حفظ این برند در سال های گذشته تلاش کرده است تا آن را تبدیل به یک خودروی کوچک شهری تمام الکتریکی کند و به زودی تولید نسخه های معمولی اتومبیل به طور کامل متوقف خواهد شد و جای آنان را نسخه های الکتریکی خواهند گرفت، البته اگر تصمیم نهایی مبنی بر توقف فعالیت و تعطیلی کامل این برند منحصربه فرد صنعت خودروسازی نباشد.

باتوجه به اینکه کمپانی خودروسازی رنو همکاری خود را با دایملر در راستای توسعه محصولات اسمارت و رنو توینگو رها کرده است، دایملر به زودی انتخاب دیگری به جز نابودی برند اسمارت نخواهد داشت. موسسه تحقیقاتی Evercore ISI برآورد می کند که سالیانه برند اسمارت هزینه 500 میلیون یورو داشته و در مقابل تنها درآمد 700 میلیون یورویی دارد که احتمال تعطیلی برند "اسمارت" را بیش از پیش می کند.
 

کد خبر 112587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha