کد خبر 112636
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
 هوا و جاده از امروز برفی و بارانی است

پرشین خودرو: بر اساس اعلام هواشناسی دامنه‌های البرز و جنوب غرب کشور امروز بارانی است.

به گزارش پرشین خودرو، سامانه بارشی که از امروز وارد کشور می شود، فردا و پس‌فردا موجب بارش شدید باران، آبگرفتگی و احتمالا سیلاب در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، گلستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بخش‌های جنوبی آذربایجان غربی و شرقی می‌شود.

با توجه به هشدارهای هواشناسی، مسئولان در استان‌های مختلف به ویژه در غرب و جنوب غرب کشور تدابیر لازم را برای مهار و هدایت سیلاب‌ها اتخاذ کرده‌اند.

وزیر نیرو گفت: در روزهای آینده سدهای خوزستان حدود 3 میلیارد متر مکعب، آب ورودی خواهند داشت که حدود دو میلیارد متر مکعب بیشتر از ظرفیت خالی آنهاست. اردکانیان گفت بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان هواشناسی و با همکاری مردم، آب اضافی سدها تخلیه می‌شود.

وزیر نیرو از پایش و رصد لحظه‌ای پهنه‌بندی سیل‌ها خبر داد و گفت خط قرمز دستگاه‌ها حفظ جان مردم است.

تمام جاده‌های کشور از امروز درگیر برف و باران می‌‌شود

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تمام جاده های کشور به جز محورهای استان سیستان و بلوچستان، از امروز تا دوشنبه درگیر باران و برف می‌شوند، گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود موج جدید بارشی به کشور، روزهای 11 و 12 فروردین روزهای مناسبی برای سفر به‌ویژه به‌سمت استانهای جنوبی، غربی و جنوب غربی نیست.

سرهنگ نادر رحمانی هشدار داد، احتمال گرفتار شدن رانندگان در محورها به‌دلایلی چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد.

کد خبر 112636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha