کد خبر 112637
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
بزرگترین خودروساز برقی دنیا کدام شرکت است؟

پرشین خودرو: شاید شما نیز تصور کنید که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان یکی از خودروسازان مشهور جهان نظیر دایملر، بی ام و، جنرال موتورز یا فولکس واگن باشد اما جالب است که بدانید عنوان بزرگترین سازنده و دارنده بیشترین سهم از فروش خودورهای برقی و الکتریکی در جهان ، به یک شرکت چینی تحت عنوان BYD تعلق دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

چند سال پیش بود که خودروهای برقی از حالت غیرقابل استفاده در نمایشگاه‌های علم و فناوری خارج شده و به بازارهای جهانی فروش خودرو راه پیدا کردند، به گونه‌ای که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، پیش‌بینی کرده بودند که سال ۲۰۱۸ میلادی، سال شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی است و همانطور هم شد.

با این‌که هم اکنون خودروهای لوکس و باکیفیت برقی و الکتریکی در جهان به شرکت‌های آمریکایی، کره‌ای و اروپایی تعلق دارد که از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خودروهای شورولت بولت، فیات ۵۰۰e، کیا سول (Kia Soul) الکتریکی، فولکس واگن ای گلف (e-Golf)، نیسان لیف (Nissan LEAF)، هیوندای آیونیک (IONIQ) الکتریکی، فورد Focus الکتریکی و خودروهای تسلا مدل اس و مدل ۳ اشاره کرد، اما عنوان دارنده بیش‌ترین سهم از فروش خودروهای برقی به یک شرکت چینی به نام BYD اختصاص گرفته است که تنها در سال گذشته موفق شده است ۲۹ هزار دستگاه خودروی پاک و دوستدار محیط زیست را در بازار چین و سایر کشورهای خریدار و علاقمند به فروش برساند و بدین ترتیب رکورد بی‌سابقه‌ای را به نام خود به ثبت برساند.

 

http://persiankhodro.com/all_images/file_23241.jpg



بر اساس گزارشی که در وب سایت کوارتز آمده است، این میزان فروش در ماه گذشته به وضوح نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، استقبال از خودروهای برقی این برند چینی ۳۰۰ درصد رشد و افزایش داشته و موجب سودآوری و درآمدزایی قابل توجهی برای این شرکت شده است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند که می‌توان به تصمیم دولت‌های مختلفی نظیر انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، هند و چین، به جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست و ممنوعیت و توقف تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی به‌عنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و هم‌چنین استقبال بی‌نظیر مشتریان و خریداران از این گونه خودروها، شرکت‌های خودروسازی بیش‌تری به فکر تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند افتاده و با یکدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باکیفیت‌تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند.

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان مشهور در جهان به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده‌اند. دولت بسیاری از کشورهای جهان نیز با ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی و هم‌چنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند مشتریان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.

کد خبر 112637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha