کد خبر 112684
۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
نصب محدود کننده سرعت در خودروهای اروپایی!

پرشین خودرو: از سال 2022 میلادی، تمامی خودروسازی جدید فروخته شده در بازار اروپا مجهز به محدوده کننده سرعت الکترونیکی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از تایید شورای ایمنی حمل ونقل اروپا، همه خودروهای جدید از سال 2022 میلادی در اروپا با محدود کننده های الکترونیکی سرعت و همچنین سایر وسایل ایمنی اجباری در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت که یکی از سیستم های اجباری ایمنی اتومبیل می توان سیستم هوشمند دستیار سرعت باشد که با دریافت اطلاعات از سیستم ناوبری اتومبیل (GPS) و همچنین دریافت اطلاعات از سیستم مولد و انتقال قدرت، عملکرد اتومبیل را زیر نظر خواهد داشت.

این سیستم نمونه مشابه محدود کننده های فعلی الکترونیکی بر روی وسایل نقلیه موجود در بازار خواهد بود که میزان باز شدن دریچه گاز اتومبیل را محدود می کند. با این حال برخلاف محدود کننده های سرعتی که ما در حال حاضر بر روی وسایل نقلیه پیشرفته داریم، راننده می تواند با سرعتی بیش از محدوده تعیین شده رانندگی کند و در این حالت برای چند ثانیه هشدارهای لازم به راننده داده شده و همچنین هشدارهای بصری نمایش داده می شود تا اینکه راننده سرعت خود را در محدوده تعیین شده توسط شورای ایمنی حمل و نقل اروپا تنظیم کند. هرچند هنوز مشخص نیست که در صورت بی توجهی راننده به هشدار سیستم چه مجازاتی برای آن تعیین شده است و یا اینکه آیا اتومبیل به طور خودکار سرعت خود را کاهش می دهد یا خیر!

محدودیت سرعت اجباری برخی ویژگی های ایمنی اجباری هم به همراه دارد و در این خصوص می توان به سیستم ثبت کننده داده، سیستم های ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل بین خطوط و همچنین سیستم تشخیص خستگی راننده اشاره داشت که تا سال 2022 میلادی تبدیل به آپشن های استاندارد هر خودروی جدید در بازار اروپا خواهد شد. شورای ایمنی حمل و نقل اروپا می گوید که محدودیت های سرعت باعث کاهش 30 درصدی تصادفات خواهد شد.

قبل از رسیدن به سال 2022 میلادی و اجرای این قانون، کمپانی خودروسازی ولوو پیشاپیش به استقبال این طرح رفته و اوایل ماه جاری اعلام کرد که از سال آینده تمامی محصولات این شرکت با محدود کننده الکترونیکی سرعت تا سقف 180 کیلومتر بر ساعت عرضه خواهد شد.

کد خبر 112684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha