آغاز فعالیت کارگاه‌های تبدیل خودروی بنزینی به گازسوز

پرشین خودرو: مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت:کارگاه های تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز احیا شده و تعداد آنها از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، حمید قاسمی ده چشمه‌ای درباره احیای کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز گفت: این کارگاه‌ها همان کارگاه‌هایی هستند که در گذشته به عنوان مجموعه‌ای متخصص و مورد تأیید جدای از خودروسازان اقدام به تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز نموده و معاینات دوره‌ای را نیز با دقت انجام می‌دادند و قطعه یا تجهیزی را در صورت نیاز با تجهیزات استاندارد و مورد تأیید، تعویض می‌کردند و پس از انجام هر اقدامی گواهی‌های لازم را به صورت هولوگرام به خودروی مربوطه می‌دادند.

 

گازسوز

 

وی با اعلام اینکه تعداد این کارگاه‌های تبدیل از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ رسیده است، ادامه داد: این کارگاه‌ها همانند روال گذشته به فعالیت می‌پردازند. این در حالی است که قصد داریم علاوه بر اعطای هولوگرام معتبر، تخفیفاتی را روی نرخ گاز مصرفی خودروهای تبدیل شده در این کارگاه‌ها در نظر بگیریم.

قاسمی ده چشمه‌ای در پاسخ به اینکه آیا احتمال رخدادهای تلخ انفجاری که در گذشته در برخی موارد به دلیل تجهیزات غیر استاندارد شاهد آن بودیم، وجود دارد، اظهار داشت: تمامی تجهیزات استفاده شده در این کارگاه‌ها استاندارد هستند و تفاوت این دوره فعالیت کارگاه‌ها با دوره قبل این است که نماینده سازمان ملی استاندارد در این کارگاه‌ها حضور دارد و مدارک نهایی تبدیل، معاینه یا تعویض قطعه، قطعاً به تأیید و امضای آنها می‌رسد و بدون آن فاقد اعتبار است.

 

گازسوز

 

به گفته این مقام مسئول، تست‌های لازم (هیدرواستاتیک) مربوط به مخازن سی ان جی خودروها که جهت عیب یابی احتمالی مخازن است نیز در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، انجام می‌شود.

در دولت نهم و دهم در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی و استفاده از مزیت گاز در ایران، خودروسازان بخشی از تولید خود را به تولید خودروهای گازسوز اختصاص می‌دادند. علاوه بر این کارگاه‌های معتبری وجود داشتند که اقدامات لازم برای تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز را انجام داده و در نهایت تاییدیه به خودرو مورد نظر اعطا می‌کردند. وجود این کارگاه‌های تخصصی موجب می‌شد که تبدیل‌های غیر استاندارد زیر پله‌ای که مخاطرات زیادی را به همراه داشت، انجام نشود. چرا که این دست اقدامات از حساسیت بالایی در استاندارد برخوردار است که در صورت رعایت نکردن آن بی شک می‌تواند مخاطراتی ایجاد کند و به قیمت جان سرنشینان خودرو تمام شود.

منبع: مهر

 

کد خبر 112739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha